-

an24

Oferty sojuszników, przeciwników a nowa Szwajcaria

Nie zmienimy naszego położenia, mapy nie da się zmienić. Graniczymy z dwoma niezwykle agresywnymi kolektywizmami: kolektywizmem protestanckim w wydaniu Kanta wypełnionego Lutrem i kolektywizmem w wydaniu samodzierżawia wypełnionego prawosławiem, z którego w razie potrzeby można zdjąć prawosławie i zastąpić zbrodniczą ideologią. Głównym przeciwnikiem Imperatora w wydaniu Pax Americana (indywidualizmu) jest też kolektywizm, ale już nie tak agresywny, konfucjanizm. Ponad 30 lat temu, 4 czerwca 1989 roku marksistowskie Chiny nie miały problemu z wysłaniem wojsk na Plac Tiananmen. Współcześnie konfucjanizm w aspekcie społecznym nie widzi większego problemu w demonstracjach rozpoczętych w Hongkongu w marcu 2019 roku. Żadne chińskie czołgi na ulicach się nie pojawiły. Imperia morskie (indywidualizm) do podboju i kontroli kontynentów potrzebowały kontroli portów, imperia lądowe (kolektywizm) oprócz kontroli stolic musi posiadać jeszcze dobrą ideologię.   
W przypadku działań lądowych bestialstwo i barbarzyństwo jest duże, bardziej widoczne, a niekiedy nawet masowe. W miarę ruchu wojsk, elity idą zazwyczaj dwa metry pod ziemie. Natomiast w przypadku operacji morskich bestialstwo i barbarzyństwo jest mniej widoczne i dotyczy małej grupy ludzi.
Samodzierżawie wypełnione prawosławiem działaniami Prezydenta Władymira Putina podważa współpracę marksizmu z nazizmem, sprawstwo bezpośrednie w doprowadzeniu do rozpętania piekła na ziemi, tak trzeba nazwać wybuch II wojny światowej - 1 września 1939 roku. Potomkowie republikanizmu wypełnionego personalizmem jako jedyny naród i państwo w ówczesnym świecie stanęliśmy w obronie nie tylko swoich granic. Powiedzieliśmy NIE dla mordowania narodu żydowskiego. Marksizm w wydaniu ZSRR dokonując agresji 17 września, ku rozpaczy narodu POLSKIEGO, z ochotą wsparł nazizm w wydaniu III Rzeszy Niemieckiej, uznając, że w ich interesie jest zagłada narodu żydowskiego na ziemi polskiej idąca z niemieckim nazizmem. Jednocześnie testuje reakcje naszych sojuszników, także art. 5 Paktu NATO, okazując jednocześnie swoją słabość. Jest też odpowiedź na sankcje w związku z budową Nord Stream II. Jest to też element toczących się negocjacji, bezradna próba bronienia swojej pozycji wobec planów imperiów morskich. Royal Marines jest już oficjalnie na Białorusi i w ramach Winter Partisan dokonują wspólnych ćwiczeń wojsk specjalnych. Są to w ciągu kilku miesięcy kolejne brytyjsko - białoruskie ćwiczenia (wcześniej Cambrian Patrol i Urban Ranger). Jego Królewska Mość, członek NATO może prowadzić wspólne działania z państwem, które jest strategiczne dla naszego bezpieczeństwa i zagrożenia wschodniego, natomiast Polska musi pilnować "demokracji" na Białorusi i mieć obok sprawy mniejszości polskiej na Białorusi i Litwie czy Ukrainie. 

Jednak jest to przede wszystkim próba zablokowania przestrzeń nazywanej Rzeczypospolitą, jako przyszłego beneficjenta nadchodzących zmian geopolitycznych. Samodzierżawie wypełnione prawosławiem nie chce aby byty i ziemie od Odry po Bramę Smoleńską i Morze Czarne stały się beneficjentem nowej układanki geopolitycznej, która jest skutkiem pojawienia się w wyniku uzyskania przewagi technologicznej pretendenta do hegemonii. Strefą wyłączoną z dewastacji, czyli aby przestała być buforem czy kordonem sanitarnym, gdzie mocarstwa i imperia walczą krwią i mieniem zamieszkujących tą przestrzeń bytów. Chce aby ziemie i byty na których ma być m.in. tzw. koniec nowego jedwabnego szlaku zaproponowany przez Prezydenta Chin, były nadal przedmiotem (zmiennej podległości w zależności od potrzeby chwili) i nie zostało nigdy odbudowane państwo suwerenne. Aby nadal były nadzorowane i były elementem polityki imperiów. Podejmowane działania przez Pax Britannica na Białorusi wskazują, że Jego Królewska Mość też uważa iż papiści nie mogą być beneficjentami nadchodzących zmian. Ponownie zamierzają za nas (Rzeczypospolitą Polską) prowadzić negocjacje, niczym w 1938 roku, a za rok była już wojna, nazywana II wojną światową. Niczym w 1921 roku wioząc naszą delegację do Rygi, aby przypadkiem nie zbładziła. Także w okresie II wojny światowej, gdzie cały czas za nas i oczywiście w naszym interesie prowadzili negocjacje. 

Tego aby potomkowie Goślickiego i republikanizm wypełniony personalizmem nie stał się ponownie wzorem dla całej Europy kontynentalnej (nie po to anglikanie i protestanci odeszli od łączności z Watykanem, aby katolicy współcześnie w oparciu o doktrynę Kościoła Powszechnego zbudowali ludzkości państwo dobrobytu, wzór do naśladowania). Istotą herezji jest zakwestionowanie obrazu Boga w drugim człowieku, wyłączenie mas z własności, zapędzenie mas do pracy za jak najniższe stawki i zdjęcie obowiązku dzielenia się bogatego z biednym. Aby te ziemie nie stały się strefą wyłączoną z dewastacji, bezpiecznym miejscem, gdzie każdy będzie mógł robić interesy i mieć interesy. Ze swobodnym dostępem nie tylko rodzimych kupców i biznesmenów, ale także biznesu i kupców od Konfucjanizmu, Kanta wypełnionego Lutrem, Pax Americana, Pax Britannica, Republic, samodzierżawie wypełnione personalizmem po biznesmenów i kupców żydowskich, greckich, włoskich, perskich i osmańskich. Rzeczypospolita Polska staje się wówczas państwem suwerenny, czyli nie podporządkowany żadnemu hegemonowi, terenem wyłączonym z jakiejkolwiek dewastacji. Takim terenem do chwili obecnej jest np. Szwajcaria. 

Putin doskonale zdaje sobie sprawę, że Polska może być suwerenna. Bez zgody konfucjanizmu agresja rosyjska na ziemie Rzeczypospolitej może tylko hulać w głowach niektórym politykom. Paradoksalnie stworzenie takiej strefy jest w interesie zarówno Pax Americana, jak i Konfucjanizmu. Najbardziej jest w interesie bytów zamieszkujących te ziemie. 
Radość na twarzy się pojawia, jak widzimy, jak to wszyscy nas w ostatnich tygodniach bronią: Pax Americana, Pax Britannica, nasi starsi bracia w wierze, Kant wypełniony Lutrem na którego ówcześnie (przed II wojną światową) nałożono rasizm a egzemplifikacją tego był nazizm, nawet Republic (która ścięciem głowy Królowi - Panu Bogu, odrzuciła katolicyzm i całe swoje dziedzictwo - w tym witraże i wizerunki świętych, mówiąc światu teraz dopiero narodziła się Francja, i tak wypełniają byty zamieszkujące te ziemie zamiennikami, gdzie Pana Boga zastępuje republika i trójpodział władzy a obrazy świętych i witraże kościelne - malarstwo, z prezentującą wdzięki kobiet ala z Pigalaku). 
Szkoda, że nas tak nie bronili we wrześniu 1939 roku, kiedy zostaliśmy zaatakowani przez zbrodnicze systemy - nazizm niemiecki i marksizm w wydaniu ZSRR, i po 17 września 1939 r., oprócz tchórzowskich ucieczek generałów z pola walki, błędów w dowodzeniu, musieliśmy bronić naszych obywateli przed ponad 650 tysięczną armią sowiecką, osiągającą w późniejszym etapie agresji siłę około 2,5 miliona zgromadzonych żołnierzy. Kiedy pilnowali, aby władze polskie przypadkiem nie ogłosiły, że są w stanie wojny ze ZSRR. Także w okresie wojen o granice i po wojnie bolszewickiej, kiedy dopilnowali w Rydze aby przypadkiem granica południowa Polski nie oparła się o Karpaty i Morze Czarne a granica wschodnia była na Bramie Smoleńskiej. Trzeba jasno powiedzieć, Traktat Ryski był początkiem zwijania II RP. Jednym słowem, mają bogate doświadczenia w sianiu dewastacji i destabilizacji na tych ziemiach, od XVII wieku. 

Rozumiem, że każdy z nich po raz pierwszy ma poważny interes w tym, aby nas bronić. Jednak interes ten nie musi być zbieżny z naszym interesem, a tym bardziej tak samo pojmowany. 

Republic po opuszczeniu Unii Europejskiej przez Pax Britannica zapałała do nas tradycyjną miłością. Zdała sobie sprawę, że jest porządnie trzymana za gardziel przez Kanta wypełnionego Lutrem i nie ma z nimi najmniejszych szans, stając się jednocześnie celem ekspansji Pax Britannica, więc potrzebny jest im tradycyjny kozioł ofiarny, którego będzie można przehandlować, rzucić na pożarcie. 
Na trzech wielkich konferencjach z których wyłonił się nowy porządek po II wojnie światowej nie było to w ich (naszych tzw. sojuszników) interesie, więc problemem nie było zabranie KRESÓW, nie przyznanie Królewca, mimo, że ma się to nijak do prawa międzynarodowego i praw "zwycięzcy" wojny, na którego wcześniej pokonany dokonał agresji. Zgoda na zainstalowanie na tych ziemiach marksizmu, który miał na zawsze z nas wyplenić personalizm. Aby nigdy nie przyszło na do głowy, tak jak to się udało Rzeczypospolitej Obojga Narodów - panować nad obszarem Europy Środkowo-Wschodniej. Odbudować system organizacji państwa w aspekcie gospodarczym, gdzie tylko około 10% ludności nie będzie posiadało żadnej własności, czy w aspekcie społecznym - tak jak to zrobili księża i zakonnicy Kościoła Powszechnego - stworzyć na tych ziemiach, w Rzeczypospolitej Obojga Narodów, wręcz skuteczny i praktyczny powszechny system edukacji, gdzie chłopskie dzieci władały ówcześnie językiem łacińskim (czyli międzynarodowym), miały pojęcie o geografii, rachunkowości, rolnictwie, handlu i prowadzeniu firmy (gospodarstwa kmieckie, kuźnie, młyny czy handel) itd. (wszystkim, co było potrzebne do dobrego i praktycznego funkcjonowania w danej społeczności, i własnego rozwoju), opieki zdrowotnej oraz miłosiernych a zarazem w miarę sprawiedliwych sądów. Warto sobie odpowiedzieć, czy każdy z nas chciałby być karany surowo przez Pana Boga, za każdy grzech ciężki czy notorycznie powtarzane grzechy lekkie, mówione w konfesjonale? 

W końcu XVIII wieku, w Szwajcarii jedynym przemysłem na ich terenie, we francuskich kantonach były manufaktury zegarmistrzowskie. Od końca XIX wieku staje się krajem przemysłowo-rolniczym, a udział przemysłu precyzyjnego, maszynowego stanowił ponad 50%. Niepodległość Szwajcarii zatwierdził dopiero Pokój Westfalski z 1648 roku. W 1813 r. rząd Szwajcarii ogłosił neutralność, którą w 1815 r. zagwarantował kongres wiedeński. W 1848 r. uchwalono nową konstytucję, związek państw przekształcił się w państwo związkowe, od 1874 r. zwane republiką federacyjną z siedzibą rządu w Bernie. Współcześnie jest najbardziej konkurencyjną gospodarkę świata, a głównymi partnerami handlowymi są wysoko-uprzemysłowione rozwinięte państwa. 

Nie widzę problemu, i to jest nasz interes, aby na ziemiach Rzeczypospolitej powstawały nowoczesne technologicznie fabryki (w tym cała elektronikę, zdobycze cyfrowe, fabryki samochodów, samolotów, dronów, urządzeń medycznych czy urządzeń i narzędzi przyszłości XXI wieku). Nie wiedzę problemu w tym, aby firmy amerykańskie stworzyły taką produkcję nad Wisłą, najlepiej wchodząc w spółki z kapitałem polskim, wspólnie w ten sposób stając się konkurencją dla produktów niemieckich, trzymając gospodarkę niemiecką w ryzach. 
Nie widzę problemu aby za tym w bankach działających na tych ziemiach lokowane były kapitały finansowe z całego świata. Nie widzę problemu, aby NBP, jak FED czy Europejski Bank Centralny mógł bez ograniczeń drukować złotego (np. do sfinansowania inwestycji infrastrukturalnych - połączenia kolejowe dużych prędkości, połączenia rzeczne i drogowe). Inaczej, choćbyśmy 24h na dobę pracowali, nigdy nie dorównamy gospodarce niemieckiej czy amerykańskiej. Bez tego w 10 lat nie wybudujemy 100 obwodnic, a 100 lat nam nie starczy na wybudowanie kolei dużych prędkości i śródlądowych dróg morskich. 

Nie widzę też problemu aby chińsko - polskie firmy budowały wspólnie G5 czy G6 oraz drukarki 4D i 5D, prowadziły badania w zakresie sztucznej inteligencji itd. Doskonaliły medycynę, w tym botanika. Wymaga to uzgodnień globalnych. Nie widzę też problemu, aby towary wjeżdżające z Chin do Unii Europejskiej były clone (także akcyza opłacana) w Polsce, aby w ten sposób 20% cła z tych produktów trafiałoby do polskiego budżetu. Wartość Planu Marshala to około 140 mld USD, kwota przewidziana na inwestycje w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku to około 1,3 biliona USD. Obecne wpływy do budżetu państwa z VAT i akcyzy z tych około 6,7 tysiąca (w 2019 będzie około 8 tysięcy) pociągów w 2018 roku, co przełożyło się na najmniej 10 miliardów złotych wpływów z cła i akcyzy do budżetu w 2018 (tak mówi prezes PKP Cargo). To jest około 0,6% udziału w tym handlu dóbr płynących z Chin do Europy.
Teraz pociąg z Chin, na tej starej infrastrukturze dociera do Polski w 10 - 11 dni, pociągi nie mogą być dłuższe niż 750 metrów i są jednopiętrowe. Doprowadźmy w ramach UE, że będą mogły mieć więcej niż 2,5 km, dwupiętrowe i więcej, infrastrukturę nową - magnetyczną, gdzie taki pociąg będzie jechał przez Rosję i Polskę z prędkością stałą tylko około 250 km/h (domniemywam, że w Chinach są prowadzone znacznie zaawansowane testy), czyli skróci się jeszcze znacznie czas przejazdu. Doprowadźmy, że będziemy mieli wówczas 10% udziału w takim światowym handlu. Niech te transakcje będą rozliczane w złotych. Wartość eksportu z Chin do Polski jest szacowana w 2018 roku na około 100 miliardów złotych, natomiast do całej Unii Europejskiej około 700 miliardów Euro. Czyli podsumowując jesteśmy na etapie uczenia się siadania nowo narodzonego dziecka; mamy około 0,6% udziału w tym handlu, co przekłada się na wpływy do budżetu w kwocie co najmniej 10 miliardów złotych rocznie - i jest już porządny raban, próba narzucania swojej woli przez obecnego hegemona mórz i oceanów. W przypadku dojścia do poziomu 10%, mówimy o kwocie co najmniej 200 miliardów złotych rocznie wpływów tylko z cła i akcyzy do budżetu. To jest duży kapitał finansowy do odbudowy Rzeczypospolitej Obojga Narodów. 

Jest to w interesie Rzeczypospolitej? 
Skoro jest w naszym, to z realizacji tego interesu powinni być rozliczani politycy. Politykom płacimy za bycie skutecznym przede wszystkim do zewnątrz, natomiast do wewnątrz za jak najlepsze zorganizowanie państwa dla społeczeństwa, kształciło przyszłe elity państwa (a nie do pracy w korporacji) i było sprawiedliwe w aspekcie społecznym, w oparciu o Społeczną Naukę Kościoła Katolickiego (nie ma lepszego porządku moralnego dla jednostek, czego nawet nie kwestionują ateiści) i dbanie i rozwijanie naszego dziedzictwa. Pójście kolektywistyczną drogą Republic czy Kantyzmu jest sprzeczne z naszą naturą personalistyczną i naszym bogatym dziedzictwem. 

Nie może być zgody naszych polityków na taką sytuację, że Pax Americana prowadząc swoją politykę imperialną rękami FED od 2008 r. drukuje co najmniej naście pustych bilionów dolarów (tylko w 2019 r. około 1,5 biliona USD, czy w 2010 r. około 16 bilionów USD dla banków z USA i Europy), a od Rzeczypospolitej oczekuje aby jeszcze dopłacała do bycia przedmiotem polityki imperialnej Pax Americana. Przy takim położeniu geopolitycznym, poprzez np. płacenie miliardów USD za uzbrojenie, które może okazać się nam zupełnie nieprzydatne (jak F35 ma się do broni hipersonicznej?). Aby stosowano wobec Rzeczypospolitej przymuszenia pałką antysemityzmu czy pałki w postaci ustawy 447 JUST, które mają nas dyscyplinować. Pałkę nie wymyśloną przez naszych starszych braci. Oni są jej jedynie beneficjentami. Pałkę stworzoną przez tzw. Wielką Trójkę, i ta pałka jest w ich interesie wspólnym. Rozumiem, że tak się prowadzi politykę skuteczną imperialną, ale My tu mamy swoje interesy na tych ziemiach. Mamy jeden atut, możemy im ten Harvard i Oxford zamknąć - czyli spowodować, że przegrają rywalizację indywidualizmu z kolektywizmem, Konfucjanizmu z Locke i te swoje wszystkie dyplomy będą musieli wrzucić do kosza, bo tyle będą warte. 
Dorobek i doświadczenia Rzeczypospolitej Obojga Narodów pokazują nam, że w cale nie musi być to dla nas złe rozwiązanie. Tak więc drodzy sojusznicy, wiedząc, że macie możliwość obalania rządów, eliminowania przeciwników - 2020 rok, to rok waszych decyzji, jedynym w tym naszym interesem jest akceptacja przez hegemona, że ziemie Rzeczypospolitej to strefa nie podlegająca eksploatacji, destabilizacji i wojnom, a jest strefą dobrobytu i stabilności, w której każdy pragnie żyć. Tak jak to było do Powstania Chmielnickiego. 

Musimy trzymając się daleko od uznania polityki imperialnej Pax Americana za interes tożsamy i spójny z naszymi interesami. Miejmy nadzieję, że nasi politycy przestaną żyć i budować na mitach, a zaczną budować na faktach i nie podporządkują nas, niczym sanacja i Rząd Na Uchodźstwie (tylko sobie znanymi kalkulacjami uznał, że przelana na frontach krew polska będzie miała jakiekolwiek znaczenie w podziale ziem po pokonaniu nazistowskich Niemiec; że nasi sojusznicy nie będą się kierowali wyłącznie swoim interesem, a wartościami i sentymentalnie docenią wkład polskiego żołnierza w wygraną) bezmyślną i wasalną postawę ówczesnych przywódców.  

Nasi sojusznicy i przeciwnicy, także pretendent do hegemonii - Konfucjanizm, i ten, który zamierza być beneficjentem globalnym rywalizacji kolektywizmu z indywidualizmem (Pax Americana) - Pax Britannica, także samodzierżawie wypełnione prawosławiem, a nawet Republic (będą chcieli też coś ugrać) złoży swoje oferty Rzeczypospolitej. 

Stany Zjednoczone jako mocarstwo regionalne wchodzi do I wojny światowej, a wychodzi jako jedno z dwóch Imperiów morskich globalnych. Hegemonem staje się wraz z końcem II wojny światowej i powstaniem NATO a nie po rozpadzie marksizmu w wydaniu Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich. Fiaskiem kończy się wówczas projekt budowy nowego człowieka - homo sovieticusa, a więc człowieka bez duszy, całkowitego przedmiotu żyjącego instynktami i emocjami. Marksizm był imperium w aspekcie politycznym, w tym militarnym. W aspekcie gospodarczym jego rola była marginalna, natomiast w aspekcie społecznym nie miał nic do zaoferowania potomkom cywilizacji Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Osoba w marksizmie jest niczym. Jedynie medale w rywalizacji sportowej międzynarodowej (w tym wewnętrznej w ramach bloku marksistowskiego, wygrywanie klasyfikacji medalowej) na olimpiadach czy mistrzostwach Europy i Świata miały pokazywać, że projekt budowy nowego człowieka przynosi sukcesy "rodzinie" kolektywistycznej. 
Republika Federalna Niemiec, Japonia, Korea Południowa stają się po II wojnie światowej narzędziami polityki imperialnej, takimi kolektywistycznymi lotniskowcami hegemona światowego w aspekcie politycznym, gospodarczym i społecznym - Pax Americana. Zderzakami indywidualizmu w rywalizacji z kolektywizmem w wydaniu marksizmu, o to, która wizja cywilizacji świata jest najlepsza dla ludzkości i globu. Choć nigdy nie przestały myśleć o wysiadce z pociągu - przedmiot polityki imperialnej. Nawet taka Korea Południowa od 2015 roku, kiedy nadarzyła się tylko możliwość postawienia wyłącznego na interes własnego państwa (nie przystąpiła do Partnerstwa Transpacyficznego i podpisała umowę o wolnym handlu z Chinami), po tym jak Pax Americana zażądała od nich 5 miliardów USD rocznie, za utrzymanie swoich baz wojskowych (mimo, że to jest w interesie Pax Americana) zdecydowała się w listopadzie 2019 r. na podpisanie dwustronnej umowy z Chinami o współpracy w dziedzinie obrony i bezpieczeństwa narodowego. 
Kant wypełniony Lutrem w wydaniu Niemiec, od momentu zjednoczenia staje się beneficjentem na kontynencie zwycięstwa Pax Americna nad marksizmem (Darwinizmem i determinizmem), systematycznie zwiększając atrybuty swojej podmiotowość, a Traktatem Lizbońskim odkrywa Kant wypełniony Lutrem, jak na dłoni swoje imperialne aspiracje. Zgodziły się nasze elity na taką dominację, na budowę imperium Kanta wypełnionego Lutrem, nawet bracia Kaczyńscy (podpis pod traktatem śp. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego), wiedząc lub nie wiedząc, co mają w tradycji i z czym się ten Kan wypełniony Lutrem je. Natomiast suwerena nad Wisłą nikt o zdanie nie zapytał. Jak obecnie w kwestiach kształtującego się ładu geopolitycznego nie ma żadnej dyskusji np. w telewizji publicznej, tak wówczas też nie było poważnej i merytorycznej dyskusji w przestrzeni masowej publicznej. 

Pax Britannica wchodzi do I wojny światowej jako Imperator mórz i lądów. Tradycyjnie w celu ratowania swojej dominacji (w tym funta), swoich fundamentalnych interesów doprowadza cudzymi rękami do I i II wojny światowej, w których Kant wypełniony Lutrem (lądowy konkurent Imperium morskiego) jest w innym bloku politycznym, niż samodzierżawie wypełnione prawosławiem, które chwilowo zastąpiono marksizmem. Dwaj przeciwnicy zagrażający ich interesom. Trzeci, morski też szykował się do podjęcia rywalizacji o hegemonię, czyli Pax Americana. W okresie przed I wojną światową Kant wypełniony Lutrem i samodzierżawie wypełnione prawosławiem były uznane przez imperatora za największych konkurentów (zagrożenie) do całkowitej dominacji Pax Britannica przez kolejne dziesięciolecia, dla cywilizacji anglikańskiej i wizji świata, która z tej cywilizacji się objawia - Londyn jest centrum świata, i świat na Londyn musi pracować, bo tam jest następca Jezusa na ziemi, czyli Jego Królewska Mość. Tam jest podmiot, reszta to przedmioty które należ skolonizować. Samodzierżawie wychodzi z wojny zdewastowane. Jednak w aspekcie politycznym, Pax Americana postanowił wzmocnić swojego sojusznika. Powstają m.in. okręgi przemysłowe, do których zsyłani są ówcześni niewolnicy - skazańcy (prawo wypełnione etyką marksistowską) - tani pracownicy. Następuje wdrażanie wyjątkowo zbrodniczej inżynierii społecznej. Kant wypełniony Lutrem, mimo, że ich wojska stoją na kaukazie, wychodzi z I wojny jako przegrany. 
Połączenie monarchii absolutystycznej, uchodzącej za katolicką, a faktycznie odległą od personalistycznej Rzeczypospolitej, nie mającą wiele wspólnego z cywilizacją łacińską kończy się likwidacją i rozpadem monarchii Austro - Węgier. Jak trzeba było wspierać monarchię w celu dewastacji ziem i bytów Rzeczypospolitej Obojga Narodów, to imperium morskie pozwoliło na rozkwit. Jak trzeba było doprowadzić do powstania państw narodowych (satelitów, kadłubowych), którymi będzie się można posługiwać dla realizacji interesów, w zasadzie obrony imperium morskiego Pax Britannica, to takie "mocarstwo" regionalne jak Austro - Węgry zostało zwinięte. Warto w związku z tym pośledzić, historię od XVIII wieku do Traktatu z Austrią 10 września 1919 r. w Saint-Germain-en-Laye, a w zasadzie do Traktat w Trianon z 4 czerwca 1920 w pałacu Grand Trianon w Wersalu pomiędzy Węgrami a państwami Ententy, czy Traktatu w Lozannie z 24 lipca 1923 r. zawieszającego działania militarne turecko-greckie (rywalizacja ciągle trwa, a dowodem tego są dążeniu Prezydenta Turcji do wypowiedzenia tego traktatu i wojska tureckie na granicy z Grecją; tak na marginesie oba państwa należą do NATO). 

Pax Britannica wychodzi jednak z obu wojen światowych, jako przegrany, traci hegemonię, ale z szansami i dobrymi pozycjami do odzyskania hegemonii. 
Wygranym obu wojen światowych jest Pax Americana, która staje się w aspekcie politycznym, gospodarczym i społecznym imperatorem mogącym rozgrywać państwa w dowolnej kuli ziemskiej, w zależności od własnych potrzeb i interesów już w trakcie I wojny światowej. Staje się jej największym beneficjentem. Staje się imperium. Po I wojnie światowej Pax Britannica musi się dzielić hegemonią z Pax Americana. 
Młodszy brat Locke w wydaniu republikanizmu Pax Americana zachował się po bratersku wobec Pax Britannica, i po II wojnie światowej pozostawił Imperium Polityczne w postaci Wspólnoty Brytyjskiej (od 1931 r. Statut Westminsterski). W aspekcie gospodarczym pozostawił City London i funta, pozwalającego poddanym Jego Królewskiej Mości doceniać siłę funta na każdych wakacjach Last Minute, w każdym zakątku globu. W aspekcie społecznym utrzymał dla poddanych i Europy kontynentalnej Oxford i Cambridge, jako wiodące uniwersytety w tej części świata. Aby wiedzieli, że to Locke jest dominatorem, tym, czym mają się fascynować i do którego mają aspirować. Jego Królewska Mość, jako ten następca Chrystusa dla anglikanów z dumą ogląda rywalizację sportowców w ramach Igrzysk Wspólnoty Brytyjskiej – najważniejszych zawodów dla królowej i jej poddanych w ramach Pax Britannica, po Igrzyskach Olimpijskich (rywalizacji globalnej). Współcześnie z dumą obserwuje dominację globalną Premier League np. w piłce nożnej - najbardziej globalnej dyscyplinie sportowej, podbijającej trwale umysły i serca ludów w każdym zakątku świata. Do tego stopnia, że nawet kilkuletnie dzieci mażą o pracy (grze w Premier League) dla JKM, i astronomicznych zarobkach wypłacanych w funtach. Tak się prowadzi politykę. Współcześnie kapitał finansowy znajduje się także w Nowym Jorku, Frankfurcie nad Menem i Szanghaju. 

Rywalizacja o pierwszeństwo Locke w wydaniu Pax Americna z Locke w wydaniu Jego Królewskiej Mości ciągle trwa. Pax Britannica nigdy nie zapomniała, że była hegemonem i w tym zakresie też nie będzie miała żadnych sentymentów wobec młodszego brata, swego czasu wyjętego z pod prawa. Będą współpracowali tama gdzie mają wspólne interesy, a tam gdzie mają odrębne - rywalizowali, próbując ograć się na wzajem. Pax Britannica będzie zawierał umowy dwustronne, zawsze z myślą o własnym interesie i dążeniu do ponownego powrotu na miejsce dominujące – Locke w wydaniu monarchii protestanckiej parlamentarnej. W tym celu, jak było to wskazane i służyło to ich interesowi wstąpili do Europejskich Wspólnot Gospodarczych czy teraz opuszcza Unię Europejską, z tych samych powodów - nie jest to w ich interesie i szykuje się do gry globalnej o hegemonię -  w najbardziej dogodnym dla nich momencie, przy zrównoważonym budżecie. Natomiast za upokorzenia związane z prośbami o przesuwania Brexitu, na pewno wystawią słone rachunki do zapłaty, które wyegzekwują z wysokimi odsetkami i poniesionymi kosztami. Obyśmy tylko nie my, jako byty zamieszkujące obszar Rzeczypospolitej musieli za to zapłacić, jak bywało to od połowy XVII wieku. Pax Britannica zawrze sojusz bilateralny z Pax Americana. 
Unia Europejska - kontynentalna stanie się dla nich największym przeciwnikiem. Konkurentem, który trzeba będzie przejąć i podporządkować. Natomiast samodzierżawie wypełnione prawosławiem, największym sojusznikiem, który będzie chciała kontrolować, czerpać profity i którym będzie się mogła także posłużyć.

Czego może dotyczyć sojusz dwustronny Locke w wydaniu Pax Britannica i Pax Americana? Przejęcia interesów Kanta wypełnionego Lutrem w wydaniu Niemiec. Nie da się tego uczynić bez rozpadu projektu o nazwie Unia Europejska. 

Pax Britannica będzie tworzyła nowe państwa na kontynencie, we Francji czy Hiszpanii. Lepiej niech tam to robią, niż mieli by to robić w naszej części świata. Nie najgorszym rozwiązaniem dla Rzeczypospolitej też będzie, jak Kant wypełniony Lutrem podejmie rzuconą im rękawicę, i to on zajmie się ekspansją w kierunku Republic i tam postanowi się zmierzyć z Pax Britannica. Być może po brexicie pierwszym krajem, któremu złożą propozycję wstąpienia do Wspólnoty Brytyjskiej będzie Izrael, który został wystawiony przez młodszego brata, a bez jego pomocy, szanse na utrzymanie państwa w związku z małym przyrostem naturalnym Izraelczyków, są z każdym rokiem coraz mniejsze. Odbudowę Wielkiego Izraela być może zdecydują się przeprowadzić, byle nie na nasz koszt, czego naszym starszym braciom należy życzyć. Na nikim poważnym w świecie nie robią wrażenia oskarżenia o antysemityzm pod adresem Trybunału w Hadze (główny organ sądowy Narodów Zjednoczonych), głoszone przez Premiera Izraela, w związku z otworzeniem śledztwa w sprawie zbrodni wojennych Izraela na zachodnim brzegu Jordanu, wschodniej Jerozolimie i Stefie Gazy. 

 

Nie ma znaczenia też, kto będzie Prezydentem Stanów Zjednoczonych. Każdy prezydent będzie miał jedno fundamentalne zadanie – uratowanie hegemonii imperialnej Stanów Zjednoczonych w aspekcie politycznym (narzucania swojej woli i zawieranie doraźnych sojuszy służących do utrzymania hegemonii), gospodarczym (dominacji dolara i zysków płynących z akumulacji pierwotnej kapitału) i społecznym (Harvardu jako tego uniwersytetu stojącego na szczycie globalnym, eksportu demokracji i wolności o ile jest pod kontrolą hegemona – jak nie jest, to może się okazać iż to są np. terroryści). Określa się to obrazowo w formie zwrotu "Po pierwsze Ameryka", czyli liczą się wyłącznie interesy Pax Americana a reszta to wypadkowa tych interesów, na różnych kontynentach, w różnych newralgicznych częściach globu, na różnych poziomach, w różnych aspektach. Wypadkowa tych interesów, będzie interesem państw przedmiotowych, już istniejących na mapach świata lub tych, które na tych mapach mogą powstać lub zniknąć, jak będzie to w interesie Imperium (tak uzna hegemon). 
W naszej części świata fundamentalnym interesem hegemona jest rozerwanie współpracy Kanta wyplenionego Lutrem z samodzierżawiem. Jest to oczywiście też w naszym interesie. Rozerwanie tanich surowców z myślą technologiczną i kapitałem finansowym (Euro) i gospodarczym (rynek europejski) jest osłabieniem Berlina w wydaniu Kantyzmu i jednocześnie obniżeniem swojej oferty dla Warszawy. Potrzebujemy też Niemiec aspirujących do bycia hegemonem, choćby po to, aby uzyskać w ramach relacji bilateralnych jak najwięcej od Pax Americana. Dla Niemiec jesteśmy buforem oddzielającym ich od Rosji, natomiast dla Pax Americana kordonem sanitarnym dla uratowania hegemonii globalnej.  

Bez znaczenia też jest, kto będzie rządził Rosją, czyli samodzierżawiem wypełnionym prawosławiem. Optymalnym zadaniem dla każdego przywódcy Rosji będzie utrzymanie tego co się da utrzymać z mocarstwa lądowego politycznego. Kontrola handlu światowego (w tym szlaków komunikacyjnych - nigdy tego nie mieli); utrzymanie jedności państwa; powstrzymywanie przesuwania strefy wpływów Pax Americana, Konfucjanizmu i Pax Britannica w naturalne tereny ekspansji Rosji oraz porozumienie z Rzeczpospolitą w kwestii Europie Środkowo – Wschodniej, będą na liście każdego przywódcy samodzierżawia wypełnionego prawosławiem. Nie mam wątpliwości, że Rosja złoży Polsce ofertę współpracy. Najprawdopodobniej będzie to obszar na wschód od naszej granicy po granicę wschodnią II RP. 
Musimy też pamiętać, że dopiero w latach panowania Iwana IV rozpoczęła się penetracja przez Rosję terenów północnej Azji na wschód od Uralu. W XVII wieku trwały wyprawy rosyjskich podróżników, naukowców i pionierskich osadników w głąb Azji na wschód od Uralu. W pierwszej połowie XVII w. Rosjanie skolonizowali Azję na północ od Mongolii i rzeki Amur, z wyjątkiem Półwyspu Kamczatki. Natomiast w 1689 r. Rosja zawarła wymuszony traktat z Chinami, w którym, w zamian za przywileje handlowe, odstąpiła Chinom - Kraj Nadamurski, czyli pas terytorium na północ od Amuru. Ówcześnie najbardziej eksploatowanym bogactwami Syberii były futra i skóry zwierzęce oraz drewno, stanowiące jedyny materiał budowlany. Rosjanie nie są idiotami, zdają sobie sprawę, że prawie 144 milionów obywateli w dłuższej perspektywie nie utrzyma tak obszernego państwa - 17,1 miliona km2, przy hegemonie takim jak konfucjanizm. Z drugiej mają swoje bogate doświadczenia z Pax Britannica i Pax Americana. 

Konfucjanizm umysłem i rękami każdego kolejnego CESARZA będzie przywracał pierwszeństwa cywilizacji chińskiej, która w historii globu była dominująca w aspekcie politycznym i gospodarczym, a do czasu przyjścia na świat Zbawiciela świata, także w aspekcie społecznym. Temu ma służyć dominacja Chin w zakresie najnowocześniejszych technologii i Nowy Jedwabny Szlak – czyli pozbawienie Pax Americana zysków płynących z kontroli mórz i oceanów, szlaków komunikacyjnych, handlu światowego i eksportu globalnego dolara, co przełoży się na słabszą projekcję siły w aspekcie politycznym (w tym militarnym).

Kant wypełniony Lutrem dwukrotnie wchodząc do I wojny światowej i rozpętując II wojnę światową był bardzo mocny. I wojny jest przegranym, mimo, że na swoje ziemie nie wpuścił wrogich wojsk, a jego wojska stacjonują na kaukazie. Z II wojny wychodzi jako przegrany, ale nikt ich nie podzielił na małe księstwa (państewka np. Bawaria jako odrębne państwo itd.), a po przegranej darwinizmu i determinizmu (protestanci nie wyrzucili Pana Boga, nie odcięli się od swego dziedzictwa tak jak republic, zostawili krzyż a księży zastąpili indywidualną spowiedzią) dostali zgodę na zjednoczenie - czyli rozbuchanie aspiracji imperialnych. Fundamentem przyszłej oferty Kanta wypełnionego Lutrem w wydaniu Niemiec będzie uznanie Polaków i Rzeczypospolitej jako ofiar nazizmu niemieckiego. Zobaczymy co za tym pójdzie dalej w aspekcie politycznym, gospodarczym i społecznym. 

Nasi politycy, suweren Rzeczypospolitej Polskiej też musi sobie odpowiedzieć na wiele pytań. Co My faktycznie chcemy? Jakiej tej Polski chcemy? Czy chcemy Polski, takiej jaką gwarantował Piłsudski i sanacja, a więc Polski laickiej zbudowanej na etatyzmie, gdzie wszechwładna biurokracja będzie elitą, która w momencie próby - 1939 r. czuła się silna (propaganda do wewnątrz widziała nas jako mocarstwo) wchodząc do wojny, o wiele silniejsza niż my obecnie, a skończyliśmy (wyszliśmy z wojny) jako największy przegrany. 
Czy chcemy Polski aspiracji Sługi Bożego Edwarda Woyniłowicza – czyli powrócimy do republikanizmu wypełnionego personalizmem i odbudujemy cywilizację Rzeczypospolitej Obojga Narodów sprzed Konstytucji 3 Maja – uchwalenia przez tzw. „Sejm Skonfederowany" (zresztą działał za zgodą Carycy Katarzyny II - senatorowie i posłowie przystępowali imiennie do konfederacji, a jej uchwały zapadały większością głosów, taki, którego nie można zerwać i gdzie nie obowiązywało liberum veto, w podręcznikach określany Sejm Czteroletni - zwany też Sejmem Wielkim). 
Państwem podmiotowym, korzystającym ze swojego położenia geopolitycznego. Może państwem administrowanym przez lokalne elity, stawiane do pionu przez hegemona globalnego lub mocarstwa regionalnego czy może krainą w ramach jednego państwa federacyjnego zbudowanego na Kancie wypełnionym Lutrem?

Czy interes Rzeczypospolitej jest faktycznie zbieżny z interesem globalnym Pax Americana (liczą się wyłącznie interesy Stanów Zjednoczonych, reszta interesików to wypadkowa interesów hegemona)? Może nasz interes jest w kontrze do tego interesu, ponieważ w ramach tego interesu hegemon chce być w sojuszu globalnym z samodzierżawiem wypełnionym prawosławiem, przeciw głównemu pretendentowi – Konfucjanizmowi, co oznacza, że interes Pax Polonia są również wypadkową interesów samodzierżawia wypełnionego prawosławiem oraz Pax Britannica, którego samodzierżawie staje się najważniejszym sojusznikiem w tej części świata, po wyjściu z UE, gdzie wejście Pax Britannica na Białoruś, to kolejny efekt negocjacji w świecie po Brexicie. 

Czy w naszym interesie jest doprowadzenie, że za plecami i na podbrzuszu Rosji, nie będzie silnego hegemona? 

Nie jest w naszym interesie doprowadzenie do powstania nowej Rosji o znaczeniu Cesarstwa Rosyjskiego lub ZSRR. Tak się stanie, jak Pax Americana zdławi aspiracje Konfucjanizmu do powrotu na dominującą pozycję na kuli ziemskiej. W naszym interesie nie jest hegemonia Pax Americana, dla której samodzierżawie wypełnione prawosławiem będzie najważniejszym partnerem, z którym się rozmawia i ustala podział sfer wpływów. Tak było choćby w ostatnim stuleciu. Wówczas spełni się marzenie prezydenta Macrona i Erdogana (który szuka pretekstu do opuszczenia NATO i wolnej ręki w odbudowie Imperium Osmańskiego; tym też jest oświadczenie minister spraw zagranicznych Turcji, Mevlut Cavusoglu, tuz po szczycie NATO iż Turcja zablokuje plan NATO dotyczący obrony państw bałtyckich i Polski, dopóki kurdyjskie bojówki nie zostaną uznane za terrorystów czy groźba zamknięcia bazy lotniczej w Incirlik, gdzie stacjonują wojska Stanów Zjednoczonych wyposażone w głowice nuklearne). Nie przeszkadza też Turcji z jednej strony współpracować z Rosją, jednocześnie rywalizując na tych terenach, gdzie nie jest to w ich interesie np. Syria czy Libia. Turcja testuje swoich sojuszników i przeciwników na co będzie mogła sobie pozwolić.    

Każda próba zmuszenia Rzeczypospolitej do obrony krajów nadbałtyckich, to powtórzenie 1 września 1939 roku i konsekwencji jakie zrodzi realizacja interesów hegemona Pax Americana (wówczas Pax Britannica i Republic), a nie interesu własnego państwa i narodu. Nie jest w naszym interesie doprowadzenia do wyniszczenia kapitału ludzkiego, mienia, kolejna dewastacja ziem. To nie nasz interes. Natomiast w interesie hegemona i Pax Americana, Republic i Imperium Osmańskiego, to już jest w interesie. To Erdogan jasno daje do zrozumienia, że nie widzie problemu w dewastowaniu naszych ziem przez Rosję. Ja nie wiem, dlaczego minister Czaputowicz tak rzadko podróżuje do Mińska, Aten, Pekinu, Teheranu czy nawet Moskwy (jest na trasie nowego jedwabnego szlaku), ale na pewno jest to duży błąd.  

Dla Pax Polonia nie ma lepszej i wymarzonej sytuacji geopolitycznej, jak za plecami i na podbrzuszu samodzierżawia wypełnionego prawosławiem jest Imperium w aspekcie politycznym, gospodarczym i ze spojrzenia prawosławia – atrakcyjne w aspekcie społecznym. Konfucjanizm to nie szintoizm (Japonia), gdzie oprócz CESARZA, jedynym suwerenem jest - pracodawca, gdzie jednostka i rodzina jest w dalszym planie. Liczy się wdzięczność pracodawcy za pracę. 

Rosjanie wiedzą doskonale, że filozofia konfucjanizmu można określić w stwierdzeniu pokonać przeciwnika a nie upokorzyć, w zamian za utratę całkowitej kontroli nad częścią swojego terytorium elity (co i tak nie będzie łatwe do utrzymania) dostały ofertę partycypacji w zyskach ze światowego handlu, który będzie szedł przez Ich ziemie. Tego Pax Americana nie jest w stanie przebić. Oczywiście samodzierżawie wypełnione personalizmem będzie chciało utrzymać najwięcej co się da z kontrolowanego obszaru, jednocześnie zyskując maksimum, co się da.

Trzeba rozpocząć negocjacje z Białorusią i Ukrainą, proponując Prezydentowi Łukaszence (instrumentalnie poszukuje źródeł państwowości w Wielkim Księstwie Litewskim) i Prezydentowi Zeleńskiemu utworzenie Wspólnoty Gospodarczo – Społecznej. Dokonać sprawdzenia jednoczesnego Pax Americana i samodzierżawia wypełnionego prawosławiem. Pax Americana złożyła Królestwu Danii ofertę kupna Grenlandii. Uważam, że powinniśmy też złożyć ofertę Rosji dotyczącą kupna – obwodu Kaliningradzkiego. To może okazać się o wiele tańsze, niż nie przemyślane zakupy uzbrojenia. Zobaczymy co na to Rosjanie, i co na to powiedzą Amerykanie, także inni nasi sąsiedzi. 

Przesunięcie głównej strefy buforowej z ziem Rzeczypospolitej Obojga Narodów na obszar od Bramy Smoleńskiej do Uralu, jest możliwe w dłuższej perspektywie i powinno być celem naszej polityki w EuroAzji. Powinniśmy o tym nieustannie myśleć. Musi być za plecami samodzierżawia wypełnionego prawosławiem silny Imperator, musi też być nasza wola do myślenia i działania wyłącznie w naszych interesach. Obszary nazywane Księstwem Moskiewski, Rzeczpospolitą Nowogrodzką były strefą buforową oddzielającą budowaną przez Koronę cywilizację chrześcijańską, ziemie Wielkiego Księstwa Litewskiego (Unii personalna w Krewie 14 sierpnia 1385 roku) od cywilizacji Złotej Ordy, Białej Ordy, Wielkiej Ordy, potężnego Imperium Mongolskiego. Od 1054 roku księstwa ruskie są pod panowaniem tatarskim. Jedna z Armii Batu-Chana doszła do Legnicy w 1241, gdzie stawiły jej opór wojska niemieckie i polskie wojska Henryka II Pobożnego. 

Na bazie Wielkiego Księstwa Moskiewskiego (lenno Złotej Ordy aż do 1480 roku) powstaje w 1547 Cesarstwo Rosyjskie. Rafael Perestrello jako pierwszy europejczyk wylądował w 1516 na południowym wybrzeżu Chin i handlował w Kantonie. Od 1549 Portugalczycy wysyłali co roku misje handlowe na wyspę Shangchuan. Portugalczycy w 1557 za zgodą cesarza (Dynastia Ming) dostali zgodę na założenie stałego portu i osady w Makau, jako oficjalnej portugalskiej placówki handlowej na wybrzeżu Morza Południowochińskiego. Portugalski zakonnik Gaspar da Cruz (zmarł ok.1570), przybył do Kantonu w 1556, napisał pierwszą książkę o Chinach i dynastii Ming opublikowaną w Europie ok. 1585. Zawierała informacje o geografii, prowincjach, rodzinie cesarskiej, mandarynach, biurokracji, żegludze, architekturze, rolnictwie, rzemiośle, handlu, odzieży, religii i obyczajach, muzyce i instrumentach muzycznych, piśmiennictwie, edukacji i wymiarze sprawiedliwości (tak podaje Wikipedia). Po śmierci Czyngis-Chana, ze 120 milionów Chińczyków, mongolskie podboje przetrwała połowa ludności. Większość chińskiego importu stanowiło srebro. Chiny kupowały również żywność z Ameryki. Import obejmował bataty, kukurydzę, orzeszki ziemne; rośliny, które mogły być uprawiane na terenach, gdzie tradycyjne chińskie główne źródła pożywienia – pszenica, proso i ryż – nie mogły być uprawiane. Chiny eksportowały głównie jedwab i porcelanę. Sama Holenderska Kompania Wschodnioindyjska sprzedała w Europie w latach 1602-82 aż 6 milionów chińskich wyrobów z porcelany. Dzięki morskim wyprawom 1405–1433 Chińczycy dotarli do południowych Indii, cieśniny Ormuz, Adenu i Morza Czerwonego, wschodnie wybrzeże Afryki w okolice Mogadiszu. Dynastia Ming do połowy XV wieku rozciągnęła swoją władzę na cały Półwysep Koreański i wybrzeże Morza Japońskiego aż do ujścia Amuru, na dawne królestwo Nanzhao oraz Annam, czyli na terytoria cesarstwa z czasów dynastii Han i Tang. Jak widzimy w okresie największe zagrożeniem od północy dla Chin było Imperium Mongolskie i pozostałe po nich chanaty. W przeciwieństwie do nas, gdzie w miarę rozwoju potęgi Wielkiego Księstwa Moskiewskiego i Cesarstwa Rosyjskiego, byli niezwykle groźnym narzędziem, którym można było się posłużyć przeciw Rzeczypospolitej Obojga Narodów.  

Litwini, Łotysze i Estończycy wstępując do strefy Euro dokonali wyboru, czyli uznali ponownie, że gwarantem ich bezpieczeństwa i państwowości jest Kant wypełniony Lutrem, czyli Niemcy. Droga do Wspólnoty Gospodarczo - Społecznej z Rzeczypospolitą powinna być otwartaale póki co niech Kant wypełniony Lutrem ich broni, a nie Rzeczypospolita i Wojsko Polskie. Interesem spadkobierców republikanizmu wypełnionego personalizmem jest uniknięcie konfrontacji militarnej z przeciwnikiem o wiele silniejszym od nas, samodzierżawiem wypełnionym prawosławiem. 

Swoją grą, tradycyjnie Prezydent Republic położył na stole do zjedzenia samodzierżawiu wypełnionemu prawosławiem nie tylko państwa nadbałtyckie, ale także Rzeczypospolitę. Po raz kolejny Republic próbuje przenieść konflikt na ziemie Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Zdając sobie doskonale sprawę, że jest mało prawdopodobne, iż samodzierżawie wypełnione prawosławiem w ramach negocjacji z potomkami republikanizmu wypełnionego prawosławiem może położyć na stole negocjacyjnym ziem pomiędzy Bugiem a Bramą Smoleńską, Morzem Czarnym a Morzem Bałtyckim. 

Oczywiście Pax Americana ma możliwości i narzędzia do zrobienia z Rzeczypospolitej mocarstwa regionalnego w przestrzeni bałtycko-czarnomorskiej, pytanie tylko, czy nasze elity tego chcą i czy Imperator tego chce?. Czy nasze władze domagają się tego od hegemona i czy zechcą zmusić hegemona do uwzględnienia pierwszeństwa w Europie środkowo - wschodniej interesów potomków Goślickiego? 

Zgoda na zahamowanie wyjazdu Polaków, jako rąk do pracy, dzięki podnoszeniu płacy zasadniczej minimalnej (zmuszenie pracodawców do podzielenia się z państwem i pracobiorcami przychodami) i program 500+ (stał się normą), to za mało. 

Ale jeżeli Pax Americana powie nie, wiemy wówczas na czym stoimy. Niech zaproponuje drastycznie niskie ceny surowców (ropy, gazu, elektrownie jądrowe, wodór itd.); lokowanie najnowocześniejszych technologii obecnych i przyszłych w centralnej, południowej i wschodniej Rzeczypospolitej; odbudowę śródlądowych dróg morskich czy zbudowaniem złotego jako silnej waluty, w tym emisja złotego; ekspansję polskich banków i firm w gałęzie i tereny strategiczne, w tym w państwach sąsiednich. 

Nasi politycy zachowują się tak, jakby marzyli o jednym, aby nasi tzw. sojusznicy i przeciwnicy nie składali im żadnych ofert, to jednak muszą pamiętać, że nie są to oferty dla nich, lecz dla Rzeczypospolitej, dla suwerena tych ziem. A to oznacza, że muszą je z nami skonsultować, czy to się im podoba lub nie podoba. Choćby w szczerej debacie ogólnopolskiej, ale nie takiej, jak w wypadku swego czasu planowanego przez Prezydenta Andrzeja Dudę - referendum konstytucyjnego.

Nie wiem kto broni założyć telewizję dla Kresów, nadającą w języku polskim, angielskim i rosyjskim? Kto broni zmienić ustawę o tzw. szybkim obywatelstwie polskim? Kto broni wprowadzić fundusze pomocowe gospodarcze i społeczne dla osób zamieszkujących Kresy np. na Ukrainie im. błogosławionego ks. bp Grzegorz Chomyszyn czy Anny Walentynowicz lub na Białorusi: im. Sługi Bożego Ewarda Woyniłłowicza czy im. Króla Polski Władysława Jagiełły?

PiS w wyborach parlamentarnych dostał poważne ostrzeżenie. Miliardy złotych popłynęły do społeczeństwa i polskiej gospodarki (bardzo dobrze się stało), ale utracił Senat i ma zaledwie 5 głosów przewagi.  

Największym problemem jest zła organizacja państwa do wewnątrz, oderwana od naszego dziedzictwa, bardzo odczuwalna na każdym szczeblu, w aspekcie gospodarczym, politycznym, społecznym - patrz choćby sądownictwo, edukacja czy służba zdrowia - gdzie lekarz onkologa staje się decydentem takiego dobra - jak podmiotowy dostęp pacjenta do wyleczenia; brak kontroli przez społeczeństwo pychy polityków na wszystkich szczeblach władzy: gminnym, powiatowym, wojewódzkim i krajowym oraz brak republikanizmu (w tym udziału szerokiego społeczeństwa w sprawowaniu sądów) w organach i instytucjach państwa. Od wewnątrz przebudowa państwa, ale nie na zasadach etatyzmu, lecz republikanizmu. Im więcej republikanizmu w aspekcie politycznym, gospodarczym i społecznym (wymiar sprawiedliwości - ławy przysięgłych i sędziowie pokoju w sprawach wykroczeń oraz sprawach wewnętrznych np. kwestie awansów, samorządności, system prezydencki w jednej turze), tym lepiej. 



tagi:

an24
6 marca 2020 12:47
75     3598    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

klon @an24
6 marca 2020 17:44

"(...) Marksizm w wydaniu ZSRR dokonując agresji 17 września, ku rozpaczy narodu POLSKIEGO, z ochotą wsparł nazizm w wydaniu III Rzeszy Niemieckiej, uznając, że w ich interesie jest zagłada narodu żydowskiego na ziemi polskiej idąca z niemieckim nazizmem."

Mam przez to rozumieć, że Stalin w roku 1939 wiedział o majacym nastąpić "ostatecznym rozwiązaniu kwestii żydowskiej" ? Nie, żeby nie było to możliwe, ale brak jest trochę dowodów na taką tezę, czyż nie?

zaloguj się by móc komentować

an24 @an24
6 marca 2020 19:35

A co nie wiedział, co kryje się za nazizmem. Nie miał analityków i filozofów? Miał i wiedział doskonale i zrobił to z całą swoją premedytacja i cynizmem i bez żadnego oporu.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @an24
6 marca 2020 22:56

Marksizm w wydaniu ZSRR dokonując agresji 17 września, ku rozpaczy narodu POLSKIEGO, z ochotą wsparł nazizm w wydaniu III Rzeszy Niemieckiej, uznając, że w ich interesie jest zagłada narodu żydowskiego na ziemi polskiej idąca z niemieckim nazizmem.

- Trochę inaczej to wyglądało - towarzysze jewrelie nadawali w 39 ton marksizmowi – nowe elity Rosjan wykształciły zmagania frontowe.

Jego Królewska Mość, członek NATO może prowadzić wspólne działania z państwem, które jest strategiczne dla naszego bezpieczeństwa i zagrożenia wschodniego, natomiast Polska musi pilnować "demokracji" na Białorusi i mieć obok sprawy mniejszości polskiej na Białorusi i Litwie czy Ukrainie. 

- Książę Wali Karol miał sentyment do wizyt w Białowieży i u Tatarów a córa Romaszewska miała z City dotacje. City przez opłaconą opozycję miało wgląd w pozycję Mińska i TV Biełsat robiło pod obcą banderę.

Podejmowane działania przez Pax Britannica na Białorusi wskazują, że Jego Królewska Mość też uważa iż papiści nie mogą być beneficjentami nadchodzących zmian.

Nie ma już papistów – Kant w postaci episkopatu Niemiec rozsadza od środka Rzym a Pax Americana podgryza jego wpływy przez agendę Zielonoświątkowców.

Putin doskonale zdaje sobie sprawę, że Polska może być suwerenna. Bez zgody konfucjanizmu agresja rosyjska na ziemie Rzeczypospolitej może tylko hulać w głowach niektórym politykom. Paradoksalnie stworzenie takiej strefy jest w interesie zarówno Pax Americana, jak i Konfucjanizmu. Najbardziej jest w interesie bytów zamieszkujących te ziemie. 
Radość na twarzy się pojawia, jak widzimy, jak to wszyscy nas w ostatnich tygodniach bronią: Pax Americana, Pax Britannica, nasi starsi bracia w wierze, Kant wypełniony Lutrem na którego ówcześnie (przed II wojną światową) nałożono rasizm a egzemplifikacją tego był nazizm, nawet Republic


RON nie może być suwerena oraz odrodzona – i o to dba bardzo wielu. Resztówki po RON – bronią jedni przeciw drugim np. Luter spiera się Lockim.


Republic po opuszczeniu Unii Europejskiej przez Pax Britannica zapałała do nas tradycyjną miłością. Zdała sobie sprawę, że jest porządnie trzymana za gardziel przez Kanta wypełnionego Lutrem i nie ma z nimi najmniejszych szans, stając się jednocześnie celem ekspansji Pax Britannica, więc potrzebny jest im tradycyjny kozioł ofiarny, którego będzie można przehandlować, rzucić na pożarcie. 

Po spaleniu katedry NOTRE DAME – gdy okazało się Republika nie ma siłą na jej odbudowę – [ani ideowo ani finansowo] – to jest już jest tylko objęty gangreną twór. Jedyni co mu zostaje to trupi jad w ofercie.

Nie widzę problemu, i to jest nasz interes, aby na ziemiach Rzeczypospolitej powstawały nowoczesne technologicznie fabryki (w tym cała elektronikę, zdobycze cyfrowe, fabryki samochodów, samolotów, dronów, urządzeń medycznych czy urządzeń i narzędzi przyszłości XXI wieku). Nie wiedzę problemu w tym, aby firmy amerykańskie stworzyły taką produkcję nad Wisłą, najlepiej wchodząc w spółki z kapitałem polskim, wspólnie w ten sposób stając się konkurencją dla produktów niemieckich, trzymając gospodarkę niemiecką w ryzach.


Fundusze wschodniego wybrzeża – żyją z renty od nowoczesny technologi i dlatego Chiny są atakowane.

Kapitał w Niemczech nie jest jest niemiecki ale z wybrzeża wschodniego – Berlin ma tylko rolę karbowego wobec Warszawy a ostatnio zabrali mu część profitu. Dochody Orlenu wynikają z braku dochodów z wyprowadzania Vat i mniejszej produkcji niemieckich rafinerii.

Nie widzę też problemu aby chińsko - polskie firmy budowały wspólnie G5 czy G6 oraz drukarki 4D i 5D, prowadziły badania w zakresie sztucznej inteligencji itd.

J/w nie pozwoli na Pax Americana

Nie może być zgody naszych polityków na taką sytuację, że Pax Americana prowadząc swoją politykę imperialną rękami FED od 2008 r. drukuje co najmniej naście pustych bilionów dolarów (tylko w 2019 r. około 1,5 biliona USD, czy w 2010 r. około 16 bilionów USD dla banków z USA i Europy), a od Rzeczypospolitej oczekuje aby jeszcze dopłacała do bycia przedmiotem polityki imperialnej Pax Americana. Przy takim położeniu geopolitycznym, poprzez np. płacenie miliardów USD za uzbrojenie, które może okazać się nam zupełnie nieprzydatne (jak F35 ma się do broni hipersonicznej?). Aby stosowano wobec Rzeczypospolitej przymuszenia pałką antysemityzmu czy pałki w postaci ustawy 447 JUST, które mają nas dyscyplinować.

Właśnie obecnie w obrębie koterii w Pax Americana – trwa spór o przyszłość form kontroli na dawnych terenach RON.

Nie mogą się zdecydować kiedy i co opublikować w raporcie do ustawy 447.

Wyciągnięta pałka może być obosieczna – bo tzw. starsi bracia przegrzali temat .

Mamy jeden atut, możemy im ten Harvard i Oxford zamknąć - czyli spowodować, że przegrają rywalizację indywidualizmu z kolektywizmem, Konfucjanizmu z Locke i te swoje wszystkie dyplomy będą musieli wrzucić do kosza, bo tyle będą warte. 
Dorobek i doświadczenia Rzeczypospolitej Obojga Narodów pokazują nam, że w cale nie musi być to dla nas złe rozwiązanie.

Kuszące tylko jak to im zamknąć i kto ma to zrobić – nie ma zasobów ludzkich.


Kant wypełniony Lutrem w wydaniu Niemiec, od momentu zjednoczenia staje się beneficjentem na kontynencie zwycięstwa Pax Americna nad marksizmem (Darwinizmem i determinizmem), systematycznie zwiększając atrybuty swojej podmiotowość, a Traktatem Lizbońskim odkrywa Kant wypełniony Lutrem, jak na dłoni swoje imperialne aspiracje. Zgodziły się nasze elity na taką dominację, na budowę imperium Kanta wypełnionego Lutrem, nawet bracia Kaczyńscy (podpis pod traktatem śp. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego), wiedząc lub nie wiedząc, co mają w tradycji i z czym się ten Kan wypełniony Lutrem je.

Kant – dokonał bardzo trudnej sztuki która nie do końca się udała – będąc po butem ideowym i finansowy Pax Americana – w części odzyskał podmiotowość w ramach projektu UE – i mimo dekapitacji przez Kanta ekipy w Smoleńsku to błąd w doborze zasobów ludzkich i oferty współpracy dla potomków Lechitów – niweczy jego pracę. To suma błędów Berlina z przeszłości [postawienie na potomków volksdeutschów] ułatwia wejście w obszar dawnego RON innych graczy.

W okresie przed I wojną światową Kant wypełniony Lutrem i samodzierżawie wypełnione prawosławiem były uznane przez imperatora za największych konkurentów (zagrożenie) do całkowitej dominacji Pax Britannica przez kolejne dziesięciolecia, dla cywilizacji anglikańskiej i wizji świata, która z tej cywilizacji się objawia - Londyn jest centrum świata, i świat na Londyn musi pracować, bo tam jest następca Jezusa na ziemi, czyli Jego Królewska Mość.

City ma problem bo się im resurs herezji skończył jeszcze w Xix wieku [anglo-katolicyzm] a obecnie to już jest pustynia duchowa – na dodatek figuranci w postaci rodziny królewskiej nie wytrzymują ciśnienia. Brexit to pomysł na odrodzenia kadr do elit w ramach zarządzania niepewnością.


Rywalizacja o pierwszeństwo Locke w wydaniu Pax Americna z Locke w wydaniu Jego Królewskiej Mości ciągle trwa. Pax Britannica nigdy nie zapomniała, że była hegemonem i w tym zakresie też nie będzie miała żadnych sentymentów wobec młodszego brata, swego czasu wyjętego z pod prawa. Będą współpracowali tama gdzie mają wspólne interesy, a tam gdzie mają odrębne - rywalizowali, próbując ograć się na wzajem. Pax Britannica będzie zawierał umowy dwustronne, zawsze z myślą o własnym interesie i dążeniu do ponownego powrotu na miejsce dominujące – Locke w wydaniu monarchii protestanckiej parlamentarnej.

City rządzi.

Czego może dotyczyć sojusz dwustronny Locke w wydaniu Pax Britannica i Pax Americana? Przejęcia interesów Kanta wypełnionego Lutrem w wydaniu Niemiec. Nie da się tego uczynić bez rozpadu projektu o nazwie Unia Europejska. 

Pax Britannica będzie tworzyła nowe państwa na kontynencie, we Francji czy Hiszpanii. Lepiej niech tam to robią, niż mieli by to robić w naszej części świata. Nie najgorszym rozwiązaniem dla Rzeczypospolitej też będzie, jak Kant wypełniony Lutrem podejmie rzuconą im rękawicę, i to on zajmie się ekspansją w kierunku Republic i tam postanowi się zmierzyć z Pax Britannica.

Czym jest projekt UE – to zagłada cywilizacji łacińskiej w jej rdzeniu i implementacji i neobizantyjskiej. I rola Kant w tym projekcie będzie tak długo utrzymywana jak będzie to konieczne. Kiedy będzie koniec UE kiedy Kant przez episkopat Niemiecki rozwali Rzym

Nie ma znaczenia też, kto będzie Prezydentem Stanów Zjednoczonych. Każdy prezydent będzie miał jedno fundamentalne zadanie – uratowanie hegemonii imperialnej Stanów Zjednoczonych w aspekcie politycznym (narzucania swojej woli i zawieranie doraźnych sojuszy służących do utrzymania hegemonii), gospodarczym (dominacji dolara i zysków płynących z akumulacji pierwotnej kapitału) i społecznym (Harvardu jako tego uniwersytetu stojącego na szczycie globalnym, eksportu demokracji i wolności o ile jest pod kontrolą hegemona – jak nie jest, to może się okazać iż to są np. terroryści).

Pax Americana ma stale interesy w dawnym obszarze RON a dana administracji Białego Domu będzie tylko prowadziła kontrole w danej formie np. rozwalając resztki tradycji lub je wzmacniając, wyzyskując przez zakupy militarne lub rekompensaty do 447. Resztki elit WASP widzą potrzebę klina a elity banksterkie chcą terenu do kolonizacji.

W naszej części świata fundamentalnym interesem hegemona jest rozerwanie współpracy Kanta wyplenionego Lutrem z samodzierżawiem. Jest to oczywiście też w naszym interesie. Rozerwanie tanich surowców z myślą technologiczną i kapitałem finansowym (Euro) i gospodarczym (rynek europejski) jest osłabieniem Berlina w wydaniu Kantyzmu i jednocześnie obniżeniem swojej oferty dla Warszawy. Potrzebujemy też Niemiec aspirujących do bycia hegemonem, choćby po to, aby uzyskać w ramach relacji bilateralnych jak najwięcej od Pax Americana. Dla Niemiec jesteśmy buforem oddzielającym ich od Rosji, natomiast dla Pax Americana kordonem sanitarnym dla uratowania hegemonii globalnej.  

Bez znaczenia też jest, kto będzie rządził Rosją, czyli samodzierżawiem wypełnionym prawosławiem. Optymalnym zadaniem dla każdego przywódcy Rosji będzie utrzymanie tego co się da utrzymać z mocarstwa lądowego politycznego.


Przez II wieki Luter kontrolował samodzierżawie [Romanowie konczą dynastię w XVIII wieku] – i wywołując rewolucję wycieli element kontrolny czyli warstwę bałtyckich Niemców. Berlin nie zawróci minionego czasu bo przegrał po 1917 możliwość bycia hegemonem.

Ma znaczenie kto rządzi Rosją – ot dziś sojusz Kremla [frakcji która go zdobywa] i Jerozolimy uderzą w Kraków [ to dziś centrum idei odnowienia duchowości]

Konfucjanizm umysłem i rękami każdego kolejnego CESARZA będzie przywracał pierwszeństwa cywilizacji chińskiej, która w historii globu była dominująca w aspekcie politycznym i gospodarczym, społecznym.

Elity chińskie których symbole jest cesarz mający mandat nieba – dbają o utrzymanie w jedności Państwa Środka i dziś by tego dokonać zgodził się na bycie fabryką świata. Kiedyś zagrożeniem był lud stepu a potem białe świnie za morza. Obecnie starcie z tym drugim wrogiem ma inne oblicze niż w XIX wieku.

Kant wypełniony Lutrem dwukrotnie wchodząc do I wojny światowej i rozpętując II wojnę światową był bardzo mocny. I wojny jest przegranym, mimo, że na swoje ziemie nie wpuścił wrogich wojsk, a jego wojska stacjonują na kaukazie. Z II wojny wychodzi jako przegrany, ale nikt ich nie podzielił na małe księstwa (państewka np. Bawaria jako odrębne państwo itd.), a po przegranej darwinizmu i determinizmu (protestanci nie wyrzucili Pana Boga, nie odcięli się od swego dziedzictwa tak jak republic, zostawili krzyż a księży zastąpili indywidualną spowiedzią) dostali zgodę na zjednoczenie - czyli rozbuchanie aspiracji imperialnych. Fundamentem przyszłej oferty Kanta wypełnionego Lutrem w wydaniu Niemiec będzie uznanie Polaków i Rzeczypospolitej jako ofiar nazizmu niemieckiego. Zobaczymy co za tym pójdzie dalej w aspekcie politycznym, gospodarczym i społecznym. 


Prusacy robiąc przysługę samodzierżawiu w czasie powstanie styczniowego i wydając wojnę republice – podbili resztę państw niemieckich i rugowali  katolicyzmu. W czasie I wojny mieli plan Miteleuropy a skoczyło się tym że upadły ich elity arystokratyczne. W czasie II wojny braki tradycji arystokracji wydał owy braku kontroli szowinizmu narodowego. Dziś IV Rzesza wypełniona nową cywilizacją śmierci też upadnie [jak każda niemiecka rzeszą ] i nie może dać żadnej inne oferty poza wojną Lechitom jako ostoi cywilizacji łacińskie.

Bóg dał im ostatnią szanse przed dniami ostatecznymi czyli Benedykta XVI ale go sami zagryźli.

 Co My faktycznie chcemy? Jakiej tej Polski chcemy? Czy chcemy Polski, takiej jaką gwarantował Piłsudski i sanacja, a więc Polski laickiej zbudowanej na etatyzmie, Czy chcemy Polski aspiracji Sługi Bożego Edwarda Woyniłowicza – czyli powrócimy do republikanizmu wypełnionego personalizmem i odbudujemy cywilizację Rzeczypospolitej Obojga Narodów.


Pytanie jest inne czy przetrwamy obecny frontalny atak cywilizacji śmierci [ten genderyzm, LGBT] – bo dziś już Polska jest podzielona.

I odpowiedź udzieli nam Pax Americana – budując klin czy dobijając nas pałką 447. Przykład premier Szydło ona musiała odejść i dziś jest bankster premierem

Nie jest w naszym interesie doprowadzenie do powstania nowej Rosji o znaczeniu Cesarstwa Rosyjskiego lub ZSRR. Tak się stanie, jak Pax Americana zdławi aspiracje Konfucjanizmu do powrotu na dominującą pozycję na kuli ziemskiej.

Imperium Rosyjski [carskie, sowieckie] w swoim szczycie wznoszenie [ druga połowa XIX wieku i lata Stolypina] czy epoka wczesnego Breżniewa to zawsze czas prosperity dla ziem Polskich . Problemem nie wielkość chwilowa imperium tylko jego niestabilność i kruchość co rykoszetuje. Dziś upadek wewnętrzny Putina daje efekt uderzenia w Warszawę. Na to nic nie poradzimy to taka skaza cywilizacji bizantyjskiej - elity biurokracji są przekupne wobec obcych.

Rosjanie wiedzą doskonale, że filozofia konfucjanizmu można określić w stwierdzeniu pokonać przeciwnika a nie upokorzyć, w zamian za utratę całkowitej kontroli nad częścią swojego terytorium elity (co i tak nie będzie łatwe do utrzymania) dostały ofertę partycypacji w zyskach ze światowego handlu, który będzie szedł przez Ich ziemie. Tego Pax Americana nie jest w stanie przebić. Oczywiście samodzierżawie wypełnione personalizmem będzie chciało utrzymać najwięcej co się da z kontrolowanego obszaru, jednocześnie zyskując maksimum, co się da.

Problem Rosji to w/w skaza cywilizacji bizantyjskiej, dająca efekt wydrążonego imperium. Na pozór jest siła imperialna ale środek jest pusty – tak jak w XIX wieku jest aparat imperialny ale jego zaplecze kadrowe czy poszczególne warstwy społeczne są zatrute zachodnimi ideami. Nie mniej trzeba doceniać sprawność imperialnego aparatu tą  masą krytyczna jakoś zarządza. Podobnie jest dziś Pekin ma ofertę dla Kremla tylko że aparatczyc konta i dzieci mają na zachodzie

Trzeba rozpocząć negocjacje z Białorusią i Ukrainą, proponując Prezydentowi Łukaszence (instrumentalnie poszukuje źródeł państwowości w Wielkim Księstwie Litewskim) i Prezydentowi Zeleńskiemu utworzenie Wspólnoty Gospodarczo – Społecznej. Dokonać sprawdzenia jednoczesnego Pax Americana i samodzierżawia wypełnionego prawosławiem.

Nie możemy dać żadnych ofert i to jest od 89 pilnowane przez siły zewnętrzne. Co się dziś udało – to obecność emigracji zarobkowej w Polsce to ona modeluje umysły Rusinów.

Jest jeszcze współpraca wojskowa przykład ppk pirat – ale to też jest kontrolowane.

Litwini, Łotysze i Estończycy wstępując do strefy Euro dokonali wyboru, czyli uznali ponownie, że gwarantem ich bezpieczeństwa i państwowości jest Kant wypełniony Lutrem, czyli Niemcy. Droga do Wspólnoty Gospodarczo - Społecznej z Rzeczypospolitą powinna być otwarta, ale póki co niech Kant wypełniony Lutrem ich broni, a nie Rzeczypospolita i Wojsko Polskie.

Prusacy wchodzą w Pribałtykę by tak jak w czasach Hanzy i carskich znowu wejść w Rosję – po co idzie tam Wojsko Polskie by być tam obecnym – tez chcemy kontrolować ten bufor i już są skutki w Wilnie. Trzeba patrzeć Berlinowi na ręce.


Swoją grą tradycyjnie Prezydent Republic położył na stole do zjedzenia samodzierżawiu wypełnionemu prawosławiem nie tylko państwa nadbałtyckie, ale także Rzeczypospolitę. Po raz kolejny Republic próbuje przenieść konflikt na ziemie Rzeczypospolitej Obojga Narodów.

Republic – to konający twór jedynie co tam jest godnego to etnos muzułmański. Jedyna szansa do odrodzenie Królestwa Francji ale to już tylko utopia.

Nie wiem kto broni założyć telewizję dla Kresów, nadającą w języku polskim, angielskim i rosyjskim? Kto broni zmienić ustawę o tzw. szybkim obywatelstwie polskim? Kto broni wprowadzić fundusze pomocowe gospodarcze i społeczne dla osób zamieszkujących Kresy

Odpowiedź prosta City i jego kolonia w Berlinie.

PiS w wyborach parlamentarnych dostał poważne ostrzeżenie. Miliardy złotych popłynęły do społeczeństwa i polskiej gospodarki (bardzo dobrze się stało), ale utracił Senat i ma zaledwie 5 głosów przewagi.  

PiS poszerzył swoją bazę i wygrał a wybory do Senatu to efekt bezpiecznika jaki wprowadził Pax Americana.

Największym problemem jest zła organizacja państwa do wewnątrz, oderwana od naszego dziedzictwa, bardzo odczuwalna na każdym szczeblu, w aspekcie gospodarczym, politycznym, społeczny.

Nie organizacja państwa jest problemem ale jego bezsilność wobec V kolumny oraz agentur i obcych służb – patrz wyroki Sądów w sprawie Frasyniuka i Nitek-Płażynskiej. Jeżeli są zasoby ludzkie które myślą o o dobru Państwa to dziś nie mogą się ujawnić bo zostaną wycięte jk premier Szydło. Jeszcze nie czas pokazywania kart.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @an24
6 marca 2020 23:50

"Największym problemem jest zła organizacja państwa do wewnątrz, oderwana od naszego dziedzictwa" - dokładnie identycznie to widzę jak @nieobyty w kwesti organizacji .V kolumna jest tak głęboko osadzona,że chyba atom ją ruszy. Wzmocniona "moralnym"autorytetem okrągłego stołu i romansami magdalenki.Zaopatrzona w doskonałą kasę,w razie co wspierana przez Europosłów dodatkową szablą. Chór anielski naszego sądownictwa, praktycznie nie respektuje prawa,co jest paradoksem,a ludek wyborczy dopiero budzi się z indoktrynacji komuny. Więc co można -teraz?..Najprościej byłoby wprowadzić 2-letnią dyktaturę i zbudować wszystko od nowa... A skoro nie można,to trzeba i tak budować...

 

zaloguj się by móc komentować

an24 @BTWSelena 6 marca 2020 23:50
7 marca 2020 08:46

Wszelkie dyktatury są złem i nie jest to żadne rozwiązanie problemu, zwłaszcza problemu dotyczącego organizacji państwa. 
Nie jest rozwiazaniem też zastąpienie sędziów tzw. nie naszych - tzw. naszymi. To nie jest żadna reforma, żadne usprawnienie funkcjonowania państwa do wewnatrz i nie promieniuje pozytywnie na zewnatrz. 
Muszę też w pewnym sensie stanąć w obronie sędziów. Przyjmując w 10 października 2009 roku Traktat Lizboński zgodziliśmy się na budowę imperium europejskiego pod przywódctwem Berlina i biurokracji brukselskiej, czyli uznaliśmy że traktat jest podstawą prawną do budowania jednolitego państwa. Niestety wówczas o tym zagrożeniu, jako jedyna w przestrzeni publicznej mówiła Pani prof. Jadwiga Staniszkis, nasi politycy, łącznie z prezydentem zachowywali się, tak jakby nie mieli pojęcia najmniejszego o czym pani Jadwiga mówi. On wówczas jasno wskazywała, że przestajemy być wspólnotą a rozpoczynamy budowę na kntyzmie. Bracia Kaczyńscy spotykali się także z przywódcami Chin, jeżeli nie wiedzieli, jaki tam następował bum technologiczny i przełom połączeń kolejowych, to znaczy że tam nie działa polski wywiad i nie ma żadnych przyzwoitych analiz. Co się stało kilka miesięcy po ratyfikacji traktatu, wszyscy wiemy.  
Jeżeli chodzi o sądownictwo, to musimy sobie odpowiedzieć po pierwsze czy dalej system pionowy czy poziomy. W obu musimy uznać, że wyroki/uchwały NSA czy SN są źródłami prawa obowiązującego i są w interesie społeczeństwa, choćby po to aby chronić przed pychą władzy i obywatel nie musiał przechodzić w identycznej sprawie ponownie całej procedury. To jest też właściwy moment na zmianę charakteru i roli sędziego. Czas na wprowadzenie aby to wspólnota polityczna (ŁAWY PRZYSIĘGŁYCH SĘDZIÓW) rozstrzygały spory/decydowała o winie lub nie winie a nie państwo o tym decydowało. Czyli zwiększamy udział społeczeństwa a ograniczamy udział państwa. Uznanie orzecznictwa sądów za źródła prawa, to jest też w pewnym sensie kontynuacja liberum veto - czyli uznania, że znajdzie się jeden sędzia (system poziomy - jak uznamy, że źródłem prawa jest też wyrok sędziego Sądu Rejonowego) sprawiedliwy na którego orzecznictwo bedziemy mogli się skutecznie powołać (nazywane też prawem precedensowym) czy przy utrzymaniu pionowym - uznajemy, że takim prawem jest grupa ludzi (NSA czy SN) - też wówczas jest kontynuacja liberun veto. Jest to poprawienie i porządkowanie organizacji państwa do wewnątrz? Jest. 
Tak samo jest z edukacją, samorządami (od wyboru po zakres kompetencji), czy służbą zdrowia i prawem - szczególnym uwzględnieniem prawa spadkowego (jest całkowicie do zmiany - bo nie może rozwalać relacji rodzinnych, jak to jest w sądzie). 
Porządkowaniem i usprawnieniem do wewnątrz państwa jest też wprowadzenie ustawy dotyczącej inwestycji dla bezpieczeństwa państwa (specjalnego trybu, całkowicie wyjątkowego i nie podlegającego odstępstwom) - mam na myśli choćby budowę połaczeń kolejowych, rzecznych, kolei, zbiorników retencyjnych, obwodnic, lotnisk, elektrowni jądrowych itd.  

zaloguj się by móc komentować

an24 @Nieobyty 6 marca 2020 22:56
7 marca 2020 09:06

Sam RON obecnie się zbiera do kupy, tylko trzeba mieć odwagę to robić po przywódctwem Warszawy, czyli wziąć odpowiedzialność. Odbudowa naszej kultury i edukacji. Pokochać RON. Dla nas wrzucenie w Kresy rocznie kilku miliardów złotych, to żaden problem. 
Rosja w Syrii bombarduje na masową skalę, na Ukrainie tego nie robi, choć jakby chciała to, kto by im co zrobił - nic, tak jak Syrii. Dlaczego tego nie robią? Czym by później z nami negocjowali? 
Dla anglików czapki z głów za skuteczność w realizacji swoich interesów i polityki - szybko się uczyć i wyciągać wnioski. Wchodzi na Białoruś aby zablokować profity Warszawy z NJS. U nich elita przechowuje tradycję, nieliczni mają własność a cała reszta to ręce do pracy i to jest ich dziedzictwo. 

zaloguj się by móc komentować

an24 @BTWSelena 6 marca 2020 23:50
7 marca 2020 09:12

Polecam książke prof. Grzegorza Kucharczyka CHRYSTOFOBIA, to każdy proponujący surowość kar i formy jakiejkolwiek dyktatury, szybko się z tego powinien wyleczyć. To powinna być obowiązkowa lektura na lekcjach religii i etyki oraz  każdym seminarium duchownym. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @an24 7 marca 2020 08:46
7 marca 2020 09:38

I to się zgadza"wszystkie dyktatury są złem,oraz zastąpienie sędziów "naszymi"-nie jest rozwiazaniem. Sytuacja ,która została stworzona politycznie i gospodarczo,powoduje takie desperackie marzenia. A ja wcale nie staję w obronie sędziów,lecz w krytyce do wszystkich traktatów.A tylko dlatego ,że Stara władza przekazała jakąś część władzy – ale nie demokratycznej opozycji – tylko wybranym przez siebie osobom. Być może, zapewne – agenturze.  Miała ona w przyszłości zadbać o bezpieczeństwo ludzi poprzedniej władzy. Zagwarantować jej wpływy po  transformacji, miękkie lądowanie w nowej sytuacji politycznej. I to wszystko się stało .Jeżeli mowa tutaj przy podpisywaniu traktatu lizbońskiego i działajacym polskim wywiadzie,to ja dziwię się o czym mowa i o jakim wywiadzie mówimy ?.Wiadomo jak był obsadzony wywiad i chyba liczyliśmy na cud boski,że stanie się inaczej. Po manewrach "gospodarczych" panów Lewandowskich (512 przedsiębiorstw,NFI)tudzież ochoczych pomagierów od razu falstart w gospodarce,nawet na produkcję papieru do d...y trzeba było nowych technologii.Sorry lecz gorycz przeze mnie przemawia. Gdy rząd zacznie dalej się cackać z naszymi sędziami,to nie ruszymy z miejsca,bo czubek władzy sędziowskiej nie ruszony ,nie zlustrowany-nie pozwoli na żadne reformy...Ludzie rozumni wiedzą co trzeba zrobić ,aby Państwo funkcjonowało i się rozwijało. Z reguły wycina się takich ludzi. I to stanowi obecnie główny problem !

Sęk w tym ,że partie po kolei rządzące wprowadzając nowe reformy np.w szkolnictwie ,służbach innych -wprowadza nowe reformy w sposób więcej niż niefrasobliwy,unieważniając stare...I tak w koło Macieju.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @an24 7 marca 2020 09:12
7 marca 2020 09:45

To nasza największa społeczna kula u nogi. Mentalność: karać, karać, karać. Nie da się ludziom wytłumaczyć, że to sowiecka spuścizna, którą żadnej zmiany na lepsze wygenerować się nie da. Nigdy i nigdzie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @an24
7 marca 2020 10:43

ta Rzeczypospolita o której piszesz i sugestiach zmian dot. obszaru zdobytego przez złodzieji, chamów, oszustów, ... ktorych bazą jest aparat państwa i system bezprawia stosowanego; w RP prawo jako takie nie istnieje - istnieje tylko bandycka dezynwoltura w okradaniu ludzi z mienia i z wolnosci, żadne ławy przysięglych, etc nic nie zmienią; tzw. lustracja przy wskazywanych kryteriach jest iluzją zmian, jeden gang zastępuje drugi i nic poza; 'ludzie rozumni....' a k... gdzie oni są? gdzie ich czyny? gdzie zaplecze? agentury? - rząd może sędziow w d.. pocałować jak każdy rząd w tym kraju

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 7 marca 2020 09:45
7 marca 2020 10:45

jest rok 2020 i sowiecka spuścizna nie da się tłumaczyc patologii, ci tzw. 'nie sowieci' są tak samo głupi i chciwi oraz przekonani o bezkarności

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 7 marca 2020 09:38
7 marca 2020 10:46

wywiad, kontrwywiad, tzw. służby,... - to tylko klienci budżetu i nic poza, sorry i pierdoły o misjach i prawie

zaloguj się by móc komentować

qwerty @an24 7 marca 2020 09:12
7 marca 2020 10:48

lekcje religii i etyki? w szkole? a co w domach? w RP ani etyki ani moralności juz nie ma, ot, poszla sobie i zastąpiła ja doktryna dzialania wg prawa i zgodnie z prawem

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @qwerty 7 marca 2020 10:45
7 marca 2020 10:49

Korzenie im z tego samego kompostu wyrastają. 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @an24 7 marca 2020 09:06
7 marca 2020 10:50

Sam RON obecnie się zbiera do kupy, - nie obecnie ale od 89 roku i co rusz każda jawna próba jest agenturami blokowana.

Przykład Ukrainy potrzebne były dwa majdany by nie tyle wyrwać Kijów z orbity Moskwy ale oddać je w ręce ludzi typu Kołomyjskiego. Ostatni wielki ukraiński polityk to Janukowicz którego plan powolnego marszu wycieli razem frakcje eskimoskie z Kremla i Białego Domu. Dlaczego nie było tam otwartej wojny z nalotami samolotów jak w Syrii bo nie był to rękę tym którzy majdan organizowali. A wracaj na nasze podwórko kto ma być grupą odbudowy RON - zalążki na życzenie ambasad PiS wyprowadził do Brukseli.

Kwestia Białorusi – dziś zawraca się do Londynu bo Kreml opanowali ludzie od kreacji komedianta z Kijowa.

Póki mamy w Warszawie co mamy rządy ambasadorów – nic kresom nie zaoferujemy a jeszcze jak na Litwie Polaków z Wilna będziemy szykanować za walkę z przebiegłym Żmudzinem.

Uczyć mamy się od Niemca a nie Anglika bo ta nacja z upodlenia po II wojnie oraz pełnej kontroli anglosaskiej walczy o swoje. Nie wolno jednak popełnić błędu Berlina – przyjąć wrogiej ideologii jako broni a potem się z nią utożsamić.

Anglia ma problem niższych i wyższych elit – jest co przekazać i tradycja i własności ale jak sami już zauważyli kolejne generacje imperialne się degenerują – i tu jest problem jednoczesnej degeneracji duchowej i ludzkiej. Mechanizm kastowego państwa im się trochę posypał – zaczął boksować.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @an24 7 marca 2020 08:46
7 marca 2020 10:52

obrona sędziów w RP? mniej niż 5% nadaje sie do tego zawodu [bo to jest zawod jak kazdy inny] a cała reszta funkcjonuje jak skrzyżowanie NKWD z Wołominem, ideologie środowiskowe epatują pogardą do wszystkich i wszystkiego co nie ma 'oznaczenia' właściwego [resortowego, środowiskowe, rodzinnego, ....]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 7 marca 2020 10:49
7 marca 2020 10:53

co do 'korzeni' takich czy innych pełna zgoda

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 7 marca 2020 09:45
7 marca 2020 10:56

ta mentalność to mentalność ludzi, których celem jest koryto budżetowe, a nie reszty społeczeństwa

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Nieobyty 6 marca 2020 22:56
7 marca 2020 11:00

a cóż emanuje/epatuje tym polskim kapitałem? Biedronka, banki spółdzielcze, skoki, renciści, ...? opowieści o zjawach i pobożne życzenia

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @qwerty 7 marca 2020 10:56
7 marca 2020 11:05

To lata hodowli. Ale całej reszcie zaszczepili przekonanie, że "karać, karać" to jedyna właściwa metoda. Stąd sensowna oddolna reforma sądownictwa w Polsce nie jest możliwa, w najlepszym wypadku wymieni się "karacieli" - którzy jak święci by nie byli, i tak "zepsują się" w kilka lat. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 7 marca 2020 10:46
7 marca 2020 11:06

Ha! "klienci budżetu...Te ich misje i inne pierdoły mają na imię KASA. Ruszyć ich to III wojna światowa,bez przesady,ale "cichy" wrzask po sam Sanhedryn się rozlega.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 7 marca 2020 11:05
7 marca 2020 11:10

w dodatku żadne środowisko nie przedstawia realnych problemów do rozwiązania i wszystko sprowadza się do żądania 'aby było szybciej i kasy więcej dla resortu' a w resorcie nasi i tylko nasi będą dzielić kasę; dwa razy przedłożyliśmy Prezydentowi wnioski z badań nad patologią z propozycjami zmian - cisza nad tą trumną; Jarek [mimo, że list ujmujący napisał] nawet nie odpowiedział a o reszcie to ...; 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 7 marca 2020 11:06
7 marca 2020 11:13

o tak, to znakomity temat na opowieści jak zostać 'kamienicznikiem' w pierwszym pokoleniu, jak zgromadzić kapitał nie odchodząc od biurka, itd., itd., ...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Grzeralts 7 marca 2020 11:05
7 marca 2020 11:17

jak to mi sędzia kilka lat temu powiedział na sali sądowej "muszę Pana skazać bo Pan do resocjalizacji się nie nadaje' - nie nadajemy sie do resocjalizacji wg ich kryteriów, inny sędzia był bardziej cywilizowany bo naszła go refleksja "bo Pan to logikę stosuje' [bywałem też matematykiem w życiu stąd ta skaza zawodowa, która jest okolicznością obciążającą przed każdym polskim sądem]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 7 marca 2020 11:06
7 marca 2020 11:23

tak po prawdzie to ta wojna już się toczy;- liczba depresji/samobójstw/... polskich przedsiębiorców i ofiar 'polskiego sądownictwa' idzie co roku w tysiące, a korona wirus co najwyżej może wzbudzić rozbawienie wobec skuteczności 'fiskal/temido virusa' w eliminowaniu populacji

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @an24
7 marca 2020 11:29

Czytałam wczoraj, ale cóż można dodać ....

.

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @qwerty 7 marca 2020 10:48
7 marca 2020 11:59

W Polsce nie ma żadnego prawa, jest raczej chamskie , bezczelne bezprawie. Możemy mówić raczej o przepisach, które tak są skonstrowane, napisane, że według tego samego przepisu, znajomy królika uzyska dla siebie korzystny wyrok, decyzję. Jeżeli nie umocowany w strukturach, i nie jest odpowiedniej narodowości nie uzyska w sądzie, (do sądu nawet nie dojdzie, uwali go już urzędnik) korzystnego wyroku.

zaloguj się by móc komentować



stanislaw-orda @an24
7 marca 2020 13:36

"...odbudujemy cywilizację Rzeczypospolitej Obojga Narodów sprzed Konstytucji 3 Maja, ..."

A jakimi kadrami?
Czyli skąd weźmiemy kadry stosowne do tego zadania?

zaloguj się by móc komentować

toNick @an24 7 marca 2020 08:46
7 marca 2020 13:49

"...uznania, że znajdzie się jeden sędzia (system poziomy - jak uznamy, że źródłem prawa jest też wyrok sędziego Sądu Rejonowego) sprawiedliwy na którego orzecznictwo bedziemy mogli się skutecznie powołać (nazywane też prawem precedensowym)"

Gorzej jak znajdzie się jeden sędzia niesprawiedliwy i to on ustanowi precedens. A jak tych niesprawiedliwych będzie 8 na 10...

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @qwerty 7 marca 2020 11:00
7 marca 2020 13:55

Jest w Polsce kapitał – prywatny, państwowy tylko że ekspansja na wschód – ma szlaban – Nie lzja jak moskwicin mawia.

Ot przykład z Możejkami – ruch wykupu rafinerii nie był zły i dopiero niedawno mściwy żmudzin odpuścił i pozwolił na remont torów. I kto pruskim pachołkom jak Grzybowskia wydał rozkaz by ustąpili – czyja ambasada.

Co do polskich firm prywatnych to ile teraz jest na celowniku funduszy z wybrzeża by w ramach akwizycji wzrósł ich portfel.

Nie zdajemy sobie siły z możliwości bo te są i jak bardzo brakuje aparatu państwowego który dba o interesy kraju.

To jest stały problem polskich elit kierowniczych – Ciołek od Repina brał jurgielt i buty całował a to były grosze wobec dochodu z królewszczyzn.

Doktryna ks Sowy z Restauracji u Sowy – Daj Boże pożywimy się okruszkami ze stołu.

Te okruszki są z dań za które sami płacimy a obsługa knajpy jest tak tępa że zamiast skubać z gotowych dań i kantować na jakości potraw liczy na okruszki. Jednym okruszki zrzuca Berlin a drugim Waszyngton – a można samemu siąść do stołu.

Kastracja intelektualna elit kierowniczych i zgoda na promocje kanalii.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 7 marca 2020 13:36
7 marca 2020 14:39

Mamy kadry ,dla mnie te kadry, to nasza młodzież od 30-50 latki.Mądra,wykształcona,znająca prawa ekonomi ,otrzaskana w świecie.Sęk w tym jak pozbyć się tej zmory ,która trzyma ich za gardło?.. Nie wszyscy po ukończonych Uniwersytetach stali się kierowcami,czy siedzą na zmywaku,lub drobne usługi firmy prowadzą... Kadry są...nikt od razu nie jest w 5 minut geniuszem. Ale  całkiem przyzwoite grupy można wyłowić. Enter!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 7 marca 2020 11:23
7 marca 2020 14:52

Zabawny to ten z" koroną-wirus" nie jest w żadnej mierze.Lecz doskonały regulator PKB.Można nawet ogłosić stan wyjątkowy jakby co,a wystraszony ludek przyjmie to z pokorą. Co do Sędziów to mam nadzieję,że nie sięgną po berło i koronę.

zaloguj się by móc komentować

an24 @Nieobyty 7 marca 2020 10:50
7 marca 2020 15:46

Nie powiedziałbym, ze Londyn to upodlenia, wręcz przeciwnie - to Oni kontrolują stopy procentowe, to tam jest kapitał, to jednak Oni mają wspólnotę brytyjską, to Oni są jednak niezwykle skuteczni i kierują się wyłacznie własnym interesem. 
Teraz wchodzą na Białoruś aby zablokować nam profity. Mają przemyślaną politykę, to tu możemy sobie bajać, że nie mają elit. Mają, brexit jest tego przykładem. 
Jeżeli Białorusi i Ukrainie nie zaproponujemy wspólnoty gospodarczo- społecznej, to obawiam się, że nas już nie ma. 

zaloguj się by móc komentować

an24 @stanislaw-orda 7 marca 2020 13:36
7 marca 2020 15:49

Gospodarz tego portalu, każdego dnia kształtuje nowe kadry. Kadry są, tylko na dziś mają niewłaściwie ukierunkowany patriotyzm.

zaloguj się by móc komentować

an24 @toNick 7 marca 2020 13:49
7 marca 2020 15:53

To i tak jest więcej na in plus, niż obecnie. W gronie 12-osobowej ławie łatwiej zawsze znajdzie sie 1 sprawiedliwych, niż jednoosobowym czy trzyosobowym składzie sądu, który da innym do myslenia, zwłaszcza że musi być 3/4, dziś jeden sprawiedliwy często robi, kopiuj wklej. 

zaloguj się by móc komentować


an24 @toNick 7 marca 2020 13:49
7 marca 2020 16:18

A najgorsze, że taki 1 czy 3-osobowy skład sędziowski może odrzucić wszystkie dowowody jednej ze stron, czy to w postepowaniu cywilnym, karnym czy wykroczeń. Uznać za nieistotne. I to jest wysoce niesprawiedliwe. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @an24 7 marca 2020 15:49
7 marca 2020 17:16

Pozostanę umiarkowanym pesymistą w  kwestii właściwych kadr.
Kadry dla  tej sprawy to przede wszystkim Doktryna, a teju nas  nie wpaja się na  żadnej uczelni. W przeciwieństwie np. do Brytoli czy  Rosjan.

zaloguj się by móc komentować

MZ @an24
7 marca 2020 17:24

Dziękuję za znakomity artykuł,jasno sklarowana nasza sytuacja, jestem jednak realistą,potencjał jest ogromny i dlatego ściśle kontrolowany i na uwięzi.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @an24 7 marca 2020 15:46
7 marca 2020 18:24

Londyn patrz City – upodliły Berlin w XX wieku.

City jest skuteczne i dba o własne interesy ale ma ten podstawowy problem kadry.

Imperia to elity + średni personel – czyli to widzimy z obecnego  przekazu pop o sielance lat 20 - oficerowie z koloni, lekarze, dżentelmeni – czyli ta cała menażeria postaci z seriali o detektywie z Belgi czy liczny filmów i seriali.

Gdzie dziś są te średni kadry imperialne – bo przekaz pop to schemat ich rekrutacji. Tylko co się stało z lekarzami to są dziś Hindusi, a gdzie rodzime kadry. Nie ma pastorów są lesbijki pastorki i biskupki – po Brexicie trzeba robić nowy zaciąg i nowe kadry mają podane wzorce w ofercie pop ale gdzie jest baza rekrutacyjna i jaki jest jej stan jakościowy. Fakt zaciagają jak kiedyś Rzym wyzwolenców - elity z subkontynentu Indyjskiego - to materiał na wierne  psy imperium ale jak psy rasy  bojowej  nie grzeszą inteligencją bo nie znają umiaru gdy dorwą się ofierze do gardła.

Życzę im by się ten projekt City  wyłożył – bo gdy się uda nie będzie limitu dla ich buty.

Anglia od lat kontrolował sytuację na Białorusi – jedna z ich agencji wywiadowczych była ekipa TV Biełsat – dziś przyszedł czas by porzucić  obce bandery i mamy specjalsów w Mińsku. Do czego oni są potrzebni ot szkolą z procedur ochrony i ewakuacji obecnej ekipy w Mińsku. Parę lat temu Mińsk szkolił ekipy z Kataru – to był potem rdzeń bojowników z Syrii – kto to zgrał City.

Warszawa nic nie zaproponuje tak Mińskowi jak i Kijowowi – choć prace dla rwersu na rurociągu Przyjaźń idą to jest decyzja Białego Domu a nie Nowogrodzkiej. Choć już są przebłyski bo wycofano kabotyna z ambasady RP z Kijowa. To co  chcemy z Kijowe zrobić to musi być nie tylko niewidoczne ale tam nie ma partnera bo ekipa Kołomojskiego nie rozmawia z Warszawą a z ekipami wschodniego wybrzeża. Nie ma czas a trzeba czekać aż coś się wyklaruje - jakiś osrodek ukraiński nie zorientowany na Kreml lub Kołomojskiego - poprostu ktoś tam musi zrozumieć w jak czarne jest d....ie a nie śnić o potędze Wilikiej Ukrainy o Wisły po Wołgę. 

W kwestii Mińska – jak kulizianka Romaszewska dostanie kopa ze stołka dyrektora to Mińsk będzie wiedział można z Warszawą rozmawiać. Tylko że ten stołek kuliziance pilnuje ambasador jej królewskie mości.

Nie tędy więc droga by głośno mówić a cicho działać – ale by to drugie można było robić potrzebne są służby. Mamy obecnie kolejna czystkę i szefów – ok. powiem że idzie nowe jak niemiecka sędzina wolnego miasta Danzing wpierw zrobi pod siebie nim publicznie zakpi z Rzeczypospolitej i jej majestatu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 7 marca 2020 10:43
7 marca 2020 19:07

No stety, Qwerty...

... jak zawsze masz racje  !!!   Bandycki kraj i bandyckie w nim obyczaje  !!!

I jeszcze dlugo, dlugo  NIC  KOMPLETNIE  w naszej  Ojczyznie sie nie zmieni... "nowe" oszustwo,  zaklamanie  i obluda  zastepuje to  stare...  mlodzi w rzadzie,  mlodzi w merdialni -  TO  GWOZDZ  DO  TRUMNY  POLSKI  !!!

Zero wiedzy,  zero doswiadczenia,  zero kompetencji,  bez  kregoslupa moralnego,  za to "otwarci i gotowi"  na wszelkie  mozliwe manipulacje za  "wielka kase",  za  wygode...  ogolnie  ZBIERANINA  z wypranymi mozgami  nie majaca pojecia o  rzeczywistosci  i  zyciu...

... po ludzku - bardzo  CZARNO  to widze  !!!

zaloguj się by móc komentować

JK @an24
7 marca 2020 19:09

Gdyby nie te wielo słowne określenia Niemiec, Rosji, USA i Wlk. Brytanii to dało by się to przeczytać.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 7 marca 2020 10:46
7 marca 2020 19:14

O tych "sluzbach"...

... z rok temu  niejaka mecenas Modzelewska opowiadala...  mozg sie lasowal jak sie sluchalo pani mecenas... a potem to juz tylko byla zenada i stupor  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 7 marca 2020 10:56
7 marca 2020 19:19

100/100    !!!   !!!   !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 7 marca 2020 11:10
7 marca 2020 19:40

Wiecej  detych  konwencji potrzebujo...

... i  wiecej  sakiewiczowych  "nalepek,  naklejek,  petycji,  spedow"  i Bog wie czego jeszcze  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @an24 7 marca 2020 15:46
7 marca 2020 19:51

Chyba  Pan  zartuje   !!!

Niech Pan sobie proponuje co chce,  ale  za  WLASNE,  PRYWATNE  PIENIADZE  !!!... i nie teraz  kiedy  PRZY  KORYCIE  jest  ta cala  okroglostolowo-magdalenkowa  SWOLOCZ  !!!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @an24 7 marca 2020 16:18
7 marca 2020 20:33

W sądownictwie realnym pojęcie sprawiedliwości nie istnieje bo nie jest kodyfikowane, produktem jest orzeczenie sądowe

zaloguj się by móc komentować

qwerty @an24 7 marca 2020 15:53
7 marca 2020 20:37

Problemy nie tkwią w ilości osób w składach orzekających lecz w prawnych narzędziach do konfrontacji z patologią, która de facto i de iure jest formą zorganizowanej przestępczości i żadne sny o prokuraturze, policju, etyce, etc nic nie zmienią

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 7 marca 2020 19:19
7 marca 2020 20:40

I żadna tzw. siła polityczna z utrącania konkurencji do koryta nie zrezygnuje bo Ci ludzie nic nie potrafią robić aby bez dostępu do koryta utrzymać się ze zwyczajnej pracy, ot mentalność kapo w tym polskim obozie, pzdr

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 7 marca 2020 19:51
7 marca 2020 21:43

Madame Paris- mam tylko nadzieję,że ta swołocz spod okrągłego mebla nie założy dynastii.? Trzeba odczekać aż popadną w demencję. Tertium non datur.!

zaloguj się by móc komentować

an24 @Paris 7 marca 2020 19:51
7 marca 2020 22:36

A co to była magdalenka? Co to był okragły stół? Powiedz tym w Paryżu aby cokolwiek za swoje, prywatne i własne proponowali.  
Swoje deficyty proszę prezentować gdzie indziej. Nie jestem lekarzem.
Jak cokolwiek własnego napiszesz, to może podyskutujemy. Jasne. 

zaloguj się by móc komentować

an24 @MZ 7 marca 2020 17:24
7 marca 2020 22:38

Dzięki, to jest realne, tylko trzeba mieć po prostu przysłowiowe jaja. 

zaloguj się by móc komentować

an24 @qwerty 7 marca 2020 20:37
7 marca 2020 22:41

Prawo - nie ma czegoś takiego. Jest wyłacznie pogląd prawny, który jest zawsze wypełniony jakąś etyką - kiedyś chrześcijańską, protestancką, był okres że komunistyczną itd. 
Dlatego muszą być zmiany systemowe. 

zaloguj się by móc komentować

an24 @stanislaw-orda 7 marca 2020 17:16
7 marca 2020 22:54

Poprawa organizacji państwa do wewnątrz, to jest element praktyczny doktryny. Jak może być na uczelni doktryna, jak uznano bezrefleksyjnie że doktryna nam jest zbędna, bo imperator ma doktrynę to wystarczy. Dlatego kształci się nie elity państwa a ludzi do pracy w korporacji. 
Zdaje mi się, że na tym portalu akurat o doktrynie państwa to się rozmawia od kilkudziesięciu miesięcy. Tu nie przychodzą ludzie nie interesujący się polityka, historią itd. (czyli nie są to masy a raczej uważający się za osoby, co najmniej dobrze zorientowane w otaczającym nas świecie). Raczej Polska jest bardzo bliska i leży jej dobro na sercu. Kadry patriotyczne są, tylko ich patriotyzm jest źle ukierunkowany. Zdaję sobie sprawę, że na tych ziemiach liczy się świstek papieru a nie wiedza. To jest domena państw przedmiotowch. Choć jednak mamy i to doskonałych i odważnych wykładowców na uczelniach, którzy rozumieją i wiedzą gdzie żyjemy i co się tu święci.  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @an24 7 marca 2020 22:36
7 marca 2020 22:55

Proszę się nie złościć.... ja akurat jestem to dorosłe pokolenie,które z niepokojem obserwowało okrągły stół. I chociaż nie chciałam,lecz musiałam w końcu uwierzyć - czym to się skończyło...

zaloguj się by móc komentować

an24 @BTWSelena 7 marca 2020 22:55
7 marca 2020 23:06

Jestem daleki od złości. Magdalenka i okrągły stół - to jest teatr jaki odbył się dla mas i patriotycznej elity. Sztuka napisana po negocjacjach w Nowym Jorku, Jaruzelskiego z amerykanami. Sztuka rozpisana na akty, z podziałem na role po Konsensusie Waszyngtońskim. I ten konsesnsus w wyniku zmian geopolitycznych, zakwestionowania hegemonii przez konfucjanizm, właśnie na naszych oczach się wali. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 7 marca 2020 20:40
7 marca 2020 23:11

Dokladnie tak...

...  nie zrezygnuje ani w Polsce... ani  we Francji... ani w Ameryce  czy gdziekolwiek w swiecie  !!!

W tzw.  "polityce"  i  merdiach  siedza  SAMI  SWOI  od  dziesiatkow lat...  zwykli  KRYMINALISCI  i  ZLODZIEJE,  PASOZYTY  i  NIEROBY we  wszystkich  w.w.  krajach...

... a do  KORYTA  dostaja sie  na  chama i na rympal,  a wszystkie te przepychanki  przykrywane sa takimi  detymi  USTAWKAMI  merdialnymi,  jak ten   "wirus"  albo i innymi  "wypadkami" paryskimi  czy  berlinskimi...

... wzajemnie pozdrawiam,

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 7 marca 2020 21:43
7 marca 2020 23:14

Oczywiscie...

...  trzeba nam czekac i robic swoje... i uczyc sie historii wg  CORYLLUS'a  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @an24 7 marca 2020 22:36
7 marca 2020 23:45

To  bylo  BLOTO  !!!

Od gadania tym w Paryzu  to jest  PAD  i reszta tych  ZLOBOW  rzadowych,  co to biora ciezkie pieniadze  za  to  swoje  pierdzenie w stolki... i robienie dobrej miny do zlej gry - to do nich, tych  DARMOZJADOW  powinienes sie zwrocic ze swoim apelem,  nie do mnie  !!!

O jakich deficytach piszesz... zeby choc polowa Polakow miala takie deficyty jak ja - to by bylo  pieknie.

 

"Jak cokolwiek wlasnego napiszesz,  to moze podyskutujemy.  Jasne."

O la la...

... jakis Ty  mocny  !!!

Zyje z handlu,  nie z pisania - to mi wystarcza... i zawsze moge  skomentowac i ocenic Twoje wypociny... "ameryki" nie odkryles swoim wpisem,  wrecz przeciwnie - rozczarowales...

... i daruj sobie kolejne aluzje... miSZCZuniu. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @an24 7 marca 2020 23:06
8 marca 2020 00:10

Szanowny @an..nie będę mądrzyła się tutaj,że posiadam większą wiedzę od pana na temat negocjacji Jaruzelskiego z Amerykanami. Lecz zgoda co do teatru odstawionego z Magdalenką i okragłym stołem dla mas i patiotycznej elity. Jedna rzecz jest istotą sprawy: . Po II Wojnie Światowej na zebraniu Wielkiej Trójki  w Teheranie ustalono, że terytoria, zdobyte przez Armię Czerwoną znajdą się w strefie wpływów ZSRR, a te wyzwolone przez aliantów zachodnich – w strefie wpływów państw zachodnich. Nic nie mogło się wydarzyć w Polsce bez sowietów. W Polskich władzach zasiadał bezwzględny chłam prostaków,którzy mieli na sumieniu mordy,złodziejstwo,przestępstwa za które musieli by odpowiedzieć. Na dodatek była do kupczenia i wzięcia gospodarka .Dlatego też dobrali sobie "opozycjonistów" do układów. Jeszcze do dzisiaj dzwoni mi chamski tekst Lecha W . „ZDROWIE WASZE W GARDŁO NASZE” . I poszło to zdrowie i Państwo...w ich gardła...To tyle w skrócie.

zaloguj się by móc komentować

teddyb @an24 7 marca 2020 23:06
8 marca 2020 06:14

W swojej naiwnosci wierzylem ze cos w Polsce sie zmienia w 89. Pierwszy ktory staral sie sprowadzic mnie na przyslowiowal ziemie byl  radca prawny w firmie. Z perspektywy czasu osoba ktora miala racje  i ostrzegala  co sie  szykuje . Skad  to wiedzial? Pewnie intuicja i doswiadczenie zyciowe.

Kubel zimnej wody to byl 91 rok gdy za granica prowdzilismy zazarte dyskusje o zmianach w Polsce. W pewnym momencie odezwal sie  pan Wiesiek i powiedzial  tylko" mysmy juz w 86 roku rozpoczelismy szkolenia jak bedizemy  zakladac firmy i przejmowac majatek". Ten pan byl dyrektorem  jednej z firm pod Szczecinem.Duzej firmy. Kariere zakonczyl jako p.o. Dyrektor. Za wielka wode wyjechal z checi zobaczenia  swiata.Oczywiscie ja dalej uwazalem,ze to nie tak.  Rzucil kilka  informacji wtedy. Jak se pozniej sprawdzilem  te dane to mnie zatrzeslo. Wszystko sie zgadzalo. Ta cala "zmiana" to byl jeden wielki teatr dla gawiedzi.

Wszystko bylo  umowione miedzy wielkimi . Czy mamy szanse na wybicie sie? Slabo to widze. Raz ,ze nie do konca rozpoznana jest przyslowiowa agentura a dwa wszystko co zagraza istniejacemu porzadkowi  tlamszone jest w zarodku. Zapewne kazda partia ma u siebie przyslowiowych "kontrolerow"  ktorzy dbaja by wszystko nie wymykalo sie spod kontroli. Za malo danych mamy by to rozgrysc i odpowiednio reagowac. To co do nas dociera to sa tylko szczatki .Fakt ,ze ktos kto dobrze nad tym przysiadzie moze pewne klocki zlozyc .  Najlepszym przykladem ,ze ma byc jak jest  Smolensk. Tyle w tym temacie.  A historia chyba przyspiesza. Dobrym  przykladem jest chyba koronawirus. Jakos dziwnie stawia niepokornych do "pionu". Pewnie bedzie ostre strzyzenie owieczek. Byly banki ,bedzie wirus

zaloguj się by móc komentować

qwerty @teddyb 8 marca 2020 06:14
8 marca 2020 08:09

Kulisy są także obecnie przerażające może nawet bardziej

zaloguj się by móc komentować

qwerty @an24 7 marca 2020 22:41
8 marca 2020 08:12

KC, KK i reszta to poglądy prawne? Odsyłam do pojęć definicyjnych. System i zmiany systemowe? A cóż to za dziwo?

zaloguj się by móc komentować

an24 @qwerty 8 marca 2020 08:12
8 marca 2020 10:38

To sąd może Ci wszystko zablokować dokonując interpretacji w wyroku. 

zaloguj się by móc komentować

an24 @Paris 7 marca 2020 23:45
8 marca 2020 10:39

Twoja misja na tym blogu doobiegła końca. 

zaloguj się by móc komentować

an24 @BTWSelena 8 marca 2020 00:10
8 marca 2020 10:48

Jaruzelski pojechał na spotkanie w Nowym Jorku z przedstawicielami władz amerykańskich, na gruncie miliardera (doskonały przykład jak miliarderzy są elementem doktryny państwa w aspekcie gospodarczym) z propozycjami i kalkulacjami, że w Polsce będzie stale maksymalnie do ok. 750 tysięcy bezrobotnych. To zostało udrzucone. Konsesnsus Waszyngtoński określa nasze miejsce w szyku w przepływach strategicznych, to on określa, co i ile możemy produkować.
To nie kto inny, jak ambasador USA w Polsce dopilnował, aby Wojciech Jaruzelski został pierwszym prezydentem III RP. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @an24 8 marca 2020 10:38
8 marca 2020 14:30

Nie znasz sądownictwa i praktyki orzeczniczej

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @an24 7 marca 2020 22:54
8 marca 2020 14:41

Ważne są proporcje, czyli ilu jakich jest tych potencjalnych właściwych kandydatów (do zasobu kadrowego).
Ale jeszcze ważniejszy jest system ich doboru i selekcji.

A jak on wyglada u nas?

zaloguj się by móc komentować

MZ @teddyb 8 marca 2020 06:14
8 marca 2020 15:12

Napiszę brutalnie, cały ten solidarnościowo-magdalenkowy szwindel nie mógł sie udać bez akceptacji Koścoła w Polsce i chyba już od dłuższego czasu hierarchowie widzą ,ale co można zrobić...? 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MZ 8 marca 2020 15:12
8 marca 2020 15:15

Ocenianie wydarzeń po upływie 30 lat to łatwizna. To każdy potrafi.

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @stanislaw-orda 8 marca 2020 15:15
8 marca 2020 16:36

Brak oceny to jeszcze wiekszy błąd,ale zgadzam się ,że dzisiaj jest to nieistotne.

zaloguj się by móc komentować

teddyb @MZ 8 marca 2020 15:12
8 marca 2020 18:56

Za duzo "towarzystwa " nadal jest umoczone w ten"szwindel". I tu tkwi caly problem. Caly czas  odbijamy sie od sciany do sciany  nie wiedzac komu mozna zaufac. Kiedys ktos powiedzil "wystrzegac sie wszelkich gorliwcow i napalencow ".Jak do tej pory ci przyslowiowi gorliwcy okazali sie najgorszymi kanaliami

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @an24 8 marca 2020 10:48
8 marca 2020 22:01

Istnieje kilka teorii co do wizyty Jaruzelskiego w N.Jorku ,opisał i wyciągnął P.Łepkowski i wielu innych.Tam coś było na rzeczy,lecz David Rockefeller nie obalił komuny w Polsce,ani od początku nie wyznaczał kursu. To rok 1985...gdy Kreml zaczął kombinować rozwiązanie Układu Warszawskiego.Na wołowej skórze nie można wszystkiego opisać -czym komuna nas Polaków załatwiła i jakimi metodami."Zabiegi ",które dokonała świta generała z komunistycznymi akolitami nadawały się pod sąd więcej niż wojskowy.Jednakże tym palantom włos z głowy nie spadł,a większość z nich odpoczywa w luksusach.Pisze pan ,sądząc , że Rosja złoży Polsce ofertę współpracy... a ja mam wiele wątpliwości. Zbyt wiele mają mordów sowieckich na sumieniu do których nie chcą się przyznać... Póki żyją "Kagiebiści "- nie ma na to szansy....

https://www.rp.pl/Historia/310279872-Jak-Wojciech-Jaruzelski-dogadywal-sie-z-Rockefellerem.html

https://piotrbein.wordpress.com/2012/05/18/czy-jaruzelski-wykonywal-polecenia-rockefellera/

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować